Nové případy inspektora Radla - recenze

napsal: Marek Skřípský
nakladatelství: MOBA (Moravská Bastei)
počet stran: 423

Ispektor Rádl slouží v Praze na politickém oddělení Zpravodajské služby. Proto se mu pod ruce dostávají zejména složitější případy. V době hospodářské krize se lépe daří radikálním skupinám a tak jsou případy dost zamotané a musí se často postupovat opatrně, vzhledem k politické situaci v zemi. Často v případech figurují tajní agenti, zahraniční pašeráci, politici atd.
V rámci případů se nejen zapojíme do pátrání po zločincích, ale zároveň jsme svědky soukromého života vyšetřovatelů.

Marek Střipský je mladý spisovatel, který má za sebou už jednu knihu s případy inspektora Radla. Sám říká, že se snažil napsat něco jiného než námi notoricky známé Četnické humoresky, chtěl ztvárnit detektivní špionážní thriller z první republiky. Jak se mu to povedlo?

"Do nočního ticha náhle zavrzaly otevírající se vchodové dveře. Herman Lederer, kerý ani nesundal maskovací plnovous, se naoko loudavě ploužil k mopedu. Snažil se předstírat ležérní klackovitost,kdyby se kolem snad někdo mihnul. Ruce měl frajersky zastrčené v hlubokých kapsách balonového pláště a přes rameno mu ledabyle plandala zavěšená kabela s lupem. Blažek si připravil želízka a energicky vyskočil z vozu. Druhou rukou ukázal překvapenému Ledererovi služební odznak. "Policie!" křikl úsečně. "Otočte se ke zdi, Lederere, a žádné pitomosti, Jasné?!"
Revolver z něhož vyšla rána, Tomáš vůbec nezahlédl. Němec měl celou dobu zbraň v kapse baloňáku a držel na ní ruku. Stačilo natáhnout pojistku a zmáčknout spoušť.Blažek ucítil prudkou bolest v boku. Střela ho nejprve srazila do kolen a pak se zhroutil k zem. Pod jeho ležícím tělem se pomalu tvořila krvavá kaluž. "

K této knize jsem přistupovala dost skepticky. Musím se přiznat, že se mi nelíbí obálka. Proto jsem byla překvapená jak dobře se mi kniha četla. Před čtením jsem si zjistila něco málo o předchozím díle. Měl dost kladných reakcí. Bohužel obálka na mě vážně nepůsobila dobře a tak jsem proti své vůli byla proti knize zaujatá a vůbec se mi do ni nechtělo pustit.

Nakonec jsem byla spokojená. Případy jsou delší a víc propracované. Dozvíme se plno informací i z pozadí vyšetřování. Ne vždy se na nich účastní všichni z oddělení Zpravodajské služby, někdy jde vysloveně sóloakce některého z nich. Taky na oddělení nevládne taková přátelská atmosféra. Doře sehraní jsou hlavně Blažek, Rádl a Brázda. Dokáží se jeden za druhého postavit, jde o skutečné kamarády.

Moc se mi líbilo propojení soukromého a profesního života vyšetřovatelů. Dozvídáme se nejen o jejich práci, ale i o pozadí té doby, Co se odehrávalo mimo práci a s čím se museli lidé potýkat. Tím mi byli vyšetřovatelé sympatičtější. Kromě hlavní postavy inspektora Rádla, se mi velmi líbil Tomáš Blažek. jeho problémy s láskou, trocha štěstí, to vše mi ho velmi přiblížilo.

Nakonec jsem si knihu užila. Jako odpočinkovou četbu s trochou napětí ji rozhodně doporučuji.

Za knihu k recenzi děkuji nakladatelství MOBA
Knihu si můžete zakoupit ZDE