Beseda s Vlastimilem Vondruškou


Ve středu jsem měla hodně nabitý den. Od rána jsem byla na přednášce v Praze. Navíc jsem se snažila včas dostat zpět do Kladna na besedu s Vlastimilem Vondruškou. 

Pana Vondrušku jako spisovatele mám moc ráda. Nejen jeho Přemyslovské epopeje, které zrovna poslouchám jako audioknihu - recenze je ZDE, ale i jeho historické detektivky s Oldřichem z Chlumu. Nedávno jsem psala i recenzi na knihu Oldřich z Chlumu, román a skutečnost. Naleznete ji ZDE . A právě tuto knihu jsem sebou táhla do Prahy a zpět, abych rozšířila svou mini sbírku podpisů. Navíc, když jsem nedávno dělala projekt BLOGTOUR, byl jedním ze spisovatelů, který mi odpověděl na moji otázku. 


Protože pršelo, byla dost zima, měla jsem strach, aby se něco nezvrtlo a já to všechno stihla. Naštěstí mě vzal kolega z Prahy autem a tak jsem dokonce byla úplně první, kdo stál před knihovnou v Kladně a čekal, až nás pustí dovnitř. Musím říct, že se tam utvořila fronta. Nevím, co si mysleli kolemjdoucí, možná jim připadlo, že v knihovně rozdávají něco zadarmo. 

Takže, jsem šťastně dorazila, dokonce s předstihem. Účast byla hojná,stoliček bylo málo a tak se musel donést i divan z předsálí, aby nemusel nikdo stát. Nálada ale byla velmi příjemná, všichni se těšili. 

Já jsem si ukořistila věnování do knihy ještě před začátkem a tak jsem byla spokojená. Potřebovala jsem si trochu vydechnout. Byla dost unavená. Já jako kávový závislák, jsem si odpoledne nestihla dát třetí kafe. Všichni podobně postižení pochopí, jak mi bylo.

Když už bylo zřejmé, že se do sálu už nikdo nevejde, pan Vondruška začal vypravovat. Dozvěděli jsme se o jeho působení na kladenském gymnáziu, jaký byl jako student. Historky byly velmi vtipné a tak se ze sálu ozýval často smích. 

posterMoc se mi líbilo okénko do historie, kdy nám autor vyvrátil některé zažité pravdy o našich předcích. Musím se přiznat, že i já jsem si myslela, jak to byli ctnostní lidé, kteří hřešili jen minimálně v hrůze před věčným zatracením. Po informaci, že žena, která se chtěla být spasena, nesměla mít víc jak čtyřicet milenců, jsem si svůj názor opravila. I v dnešní uvolněné době je toto číslo obrovské. 

Dozvěděli jsme se zajímavé informace o natáčení filmu Jménem krále, který byl natočen podle scénáře pana Vondrušky. Musím se přiznat, že jsem film ještě neviděla. Doufám, že to co nejdříve napravím. 




Překvapilo mě, že jsme měli možnost si některou z knih pana Vondrušky koupit přímo na  místě. Já jsem tuto možnost nevyužila jen proto, že mám vyhlášený stop stav. Prostě nestíhám přečíst knihy, které mi chodí k recenzi. Přesto si plánuji pořídit Husitské epopeje. No pořídit, dostanu je pod stromeček, samozřejmě jen pokud budu hodná.


Podle fotky, je vidět, kolik knih má tento velmi pracovitá autor na svědomí. Pro nás čtenáře je to dobře. Jen tak dál, ať máme pořád co číst. 
Moc se mi beseda líbila a pokud budu mít možnost pana Vondrušku zase někde potkat, určitě toho využiji. 

Některé fotografie jsou stažené z facebooku SVK v Kladně. 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kouzelné tenisky mého kamaráda Percyho

Oldřich z Chlumu román a skutečnost

Kluk na větvi