Ptákovina - Milan Kundera

Už dlouho jsem moc aktivní nebyla. Bylo toho na mě moc. Nebojte, nepřestala jsem číst, jen jsem nestihla o čtení ještě psát.

Teď se vracím s knihou o které prostě napsat musím.

Milan Kundera PTÁKOVINA

Jde o velmi útlou knihu, kterou přečtete za pár okamžiků, ale ručím vám za to, že se k ní budete v myšlenkách dlouho vracet.



Jde o divadelní hru - parodii. Škoda, že jsem ji neviděla v divadle. Ráda bych se na ní podívala, ale i takto čtená se mi dostala pod kůží a bavila mě. Opět jsem ji četla při cestě autobusem. Cestující už mě znají, takže je můj smích, v šest ráno, ani moc nepřekvapil. Jen jsem zjistila zvýšený zájem o obálku a název knihy. Vůbec jsem si neuvědomila, že cestuji veřejným prostředkem a na knize mám namalovaný sprostý obrázek. Myslím, že to plno lidí pobavilo.


Kniha Ptákovina je parodií na představitele moci. Dělá si legraci z falešných autorit. Mě, jako učitelku, nejvíc pobavili scény odehrávající se ve škole. Už sama postava pana ředitele byla absurdní a jak ho celý učitelský sbor zbožňoval a dovolil mu dělat úplně všechno.


Na první pohled banalita - neslušný obrázek namalovaný na zeď. Vyšetřování, obvinění a odsouzení nevinného žáka. To vše může povrchnímu čtenáři opravdu připadat jako dokonalá ptákovina, ale stačí jen trochu nadzvednout pokličku a podívat se pozorněji.

V knize jsou nádherné citáty, i celé pasáže, které nám připomenou některé absurdity i v našich životech a životech našich blízkých.

Co je pravda, pane řediteli?
 Všechny lidské jistoty jsou, prosím, jenom pravděpodobnosti.
 Že se dožijete příštího dne, že vůbec zítra vyjde slunce, to všechno jsou jenom pravděpodobnosti, prosím.
 To byste měl vědět, prosím.


Hra je plná opravdového humoru. Zasmějete se vždy, když si jen vzpomenete na některou scénu z knihy. Rozhodně knihu doporučuji jako takovou vzpruhu všem, kteří jsou unaveni a potřebují trochu pookřát. 




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kouzelné tenisky mého kamaráda Percyho

Oldřich z Chlumu román a skutečnost

Kluk na větvi