Děti a knihy

Už jsem psala o tom, že vedu kroužek pro děti. Byla to pro mě taková zkouška, jaké to je učit děti . Říkala jsem si, že jednu hodinu týdně to zvládnu vždy. Nakonec z toho byly dvě hodiny týdně, a bylo to prima. (No někdy taky na nervy.:-))

Na kroužku jsme zkoušeli různé pokusy z fyziky a chemie a myslím, že to děti celkem oslovilo a že je to i bavilo. Aby jím to přineslo i nějaké to poučení, zadávala jsem jim různé projekty. Každý to zná, teorie je nutné zlo a tak jsem jim to tímto zpříjemnila. Za projekty děti dostávali barvící lízátka. Moc se jim líbilo mít modrý jazyk a tak to mělo celkem úspěch. 

Pokus sloní zubní pěna

Poslední hodinu jsem jim chtěla zpříjemnit, a protože milují knihy, dostali za úkol donést svojí nejoblíbenější knihu a představit ji ostatním. Já vím, bylo to trochu mimo zaměření kroužku, ale musím říct, že to děti očividně bavilo. Zjistila jsem, že mám na kroužku hodně vášnivých čtenářů. 

Pokud si teda myslíte, že děti nečtou, není to až tak pravda. Existují i děti, která mají velmi dobrý přehled ohledně literatura a to nejen dětské. 

Mám ve skupině děti od předškoláka, až po pátý ročník základní školy. Knihu nám představili kromě dvou všichni. Zajímavý je ten posun od dětské literatury, jako je Pipi dlouhá punčocha, pohádky, Maxipes Fík do třetí třídy až k Divergenci v páté třídě. 

Děti jsou svými knihami doslova nadšené a někdy jsem je musela krotit, abychom vůbec stihli naplánovaný pokus. Každý chtěl představit tu svoji nej knihu. Myslím, že takovéto chvilky musím zopakovat.

A co že čtou: 
Smečka -Emily Carmichaelová
Deník Mimoňky -Ráchel Renéé Resselová
Anička a její kamarádky - Ivana Peroutková
Ďábelská zubařka - David Walliams
Divergence - Veronika Roth
Aliance- Veronika Roth
Zkoušky smrti - Daren Shan
Pipi dlouhá pungocha- Astrid Lindgren
Lenny Cirus školní virus- Joe Schreiber
Maxipes Fík - Rudolf Čechura
Zajatci Minecraftu - Petr Heteša
Demonata- Darren Shan
Zkoušky smrti- Darren Shan


Komentáře

Andy píše…
:O páni, ten Darren Shan mě překvapil. Netušila bych, že ho znají i mladší a už vůbec, že ho čtou..
Osobně jsem nikdy nebyla na ty vyloženě dětské knihy. Už od mala mě fascinivali horory, a tak jsem je četla. :D
Slavka Knihomolka píše…
Mám ve skupině chlapečka ze druhé třídy a když vypráví na co se dívá a co čte.. Samé horory, to bych nečetla ani já.
Casion píše…
Ja som proti tvrdeniu, že deti nečítajú, sama vidím, že deti i mladí čítajú :D Darren Shan ma v tomto rebríčku potešil, tiež som čítala túto sériu a sú to skvelé knihy :D Trochu ma prekvapila Divergentná trilógia, odhadovala by som ju na trošku vyššiu vekovú kategóriu - siedmu/ôsmu triedu, ale hlavne, že čítajú :D
Slavka Knihomolka píše…
Divergenci mi převyprávěly tři děvčata, ale děti ji očividně znaly.Jsou to žáci prvního stupně ZŠ.
Malá Dominika píše…
Já děti doučuju a musím říct, že někdy jsem z toho už na na nervy, ještě, že už jim za chvíli končí škola a já budu mít klid. Jinak je super, že to takhle dobře dopadlo a děti čtou, tak to má být :-)
Slavka Knihomolka píše…
Já mám taky s dětí nervy, ale když na to příjde mám ráda i ty zlobidla největší. Jsou to prostě moje děti.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kouzelné tenisky mého kamaráda Percyho

Oldřich z Chlumu román a skutečnost

Kluk na větvi