Vražda za zásluhy - recenze


napsal: Petra Tomášková
nakladatelství: MOBA( Moravská bastei)
počet stran: 240

Zdeněk Navrátil je mladý, chytrý a pohledný muž. Proto není divu, že se kolem něho točí plno žen. Posledních několik let strávil na zahraniční misi. Vrací se do Prahy na oddělené násilné trestné činnosti, kde okamžitě nastupuje do práce, aby vyšetřil vraždu. Práce ho baví, ale dokáže odolat půvabné kolegyni a zároveň vypárat vraha?

Další kniha z edice Původní česká detektivka. Autorku Petru Tomáškovou neznám a tak tato kniha byla pro mě krok do neznáma. Musím říct, že text mě chytl hned od začátku. Nemusela jsem se do čtení nutit, naopak jsem si knihu užila. 

Hlavním motivem knihy je vražda. Zavražděná žena je rozporuplná osobnost. Pomalu se odkrývají tajemství v jejím profesním i osobním životě. Co vše se skrývá za obrazem dokonalé ženy, příkladné ochránkyně práv dětí? Co se stalo a koho mohla naštvat natolik, aby ji zabil? 

Zdeněk by ještě chvíli strávil na místě činu a nechal ho na sebe působit, vryl by si do paměti detaily, které mu sice teď nic nenapovídají, ale časem se třeba vynoří a nasměrují jen na správný způsob uvažování. Jeho plány však překazila svědkyně, která se přišla uniformovaných strážců zeptat, kdy už bude moct odejít, potřebovala by s kolegy vyjet do jižních Čech.
Zdeněk zavele svému týmu a odebrali se s Terezou Vrabcovou do nedalekého parčíku. Tereza se zdráhala uvěřit, že Zdeněk skutečně vede vyšetřování vraždy, a své pochybnosti ventilovala v momentě, kdy usedala na lavičku. 
!Vždy jsem si myslela, že jenom ve filmech policajti vyslíchají lidi venku nebo po kavárnách, ale ve skutečnosti že se výslechy vedou v kancelářích, navíc vy taky vypadáte spíš jako herec než jako policajt. "

Zdeněk, má vypracovanou postavu, je pohledný, má vkus co se týče oblečení, je dokonalý džentlment a navíc je chytrý. Vražedná kombinace. Ženami se to kolem něho jenom hemží, bohužel nejvíc ho zaujala jeho kolegyně. Jak se vyrovná s přitažlivostí kterou cítí, když ví, že pletky na pracovišti nejsou přípustné. 

Kniha se mi líbila. Na nic si nehraje. Jde o detektivku, kdy kromě vyřešení případu máme i druhou linii příběhu a to soukromý život vyšetřovatele. Četla se mi moc dobře, i když musím přiznat, že daleko víc, než samotné vyšetřování, mě zajímalo jak to bude se Zdeňkem. V této rovině se mi zdál příběh daleko napínavější. 


Z postav mi byl nejvíc sympatický Zdeněk. Myslím, že každá z nás po muži jeho typu tajně touží. Naštěstí není úplný super hrdina, má i pár slabostí které ho zlidšťují. Proto jsem mu držela palce, aby v soukromém životě zabodoval. Další příjemná postava byla Zuzana. Policistka, Zdeňkova kolegyně, schopná, hezká, chytrá, přesto nebyla namyšlená. Není divu, že se Zdeňkovi od začátku líbila. Tomáš - další z týmu policistů, naproti tomu byl dychtivý, trochu naivní nováček, ale zato velmi dobrosrdečný. 

Myslím, že autorku si budu pamatovat, aby mi neunikla její další kniha. Možná by mohla přemýšlet o napsání i knihy jiného žánru než je detektivka.  

Za knihu k recenzi děkuji nakladatelství MOBA
Knihu si můžete zakoupit ZDE

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kouzelné tenisky mého kamaráda Percyho

Oldřich z Chlumu román a skutečnost

Kluk na větvi