Biomanžel - audiokniha




Autor: Michal Vieweg
namluvil:  Radek Valenta
čas poslechu : 5 hodin 43 minut

Knihy od Michala Viewega jsou u nás velmi populární. Kdo by neznal Román pro ženy, nebo Účastníky zájezdu. Vlastně jakákoli kniha, která bude mít v položce autor napsáno Vieweg má zaručenu prodejnost. Já se většinou neřídím všeobecným vkusem a raději si dělám vlastní názor. Vždy se snažím na každém díle najít něco dobrého a ne jen kritizovat. Když vyšla audiokniha Biomanžel, rozhodla jsem se zaposlouchat se do příběhu. 


Biomanžel volně navazuje na předchozí knihu Biomanželka. Příběh vypráví dula - která žije s rodinou spisovatele Mojmíra. Zná ho ze všech stran a proto má přehled o jeho životě. Když se Mistr, jak ho trochu obdivně, ale taky trochu pejorativně oslovuje, rozhodne běžet maratón, má z toho velkou legraci.  Když mu v cíli maratónu praskne aorta, srdečně se tomu zasměje. Ze sebevědomého spisovatele se najednou změní v neurotika, jehož jedinou náplní dne je léčení a sebepozorování. Dula vše sleduje a zaznamenává se sobě vlastním smyslem pro humor.

Musím se přiznat, že moje očekávání nebylo velké, přesto zvědavost zvítězila a já se zaposlouchala. Docela dlouho mi trvalo než jsem si zvykla na styl příběhu. Sprostá slova, častý sarkasmus, ironie, černý humor. Bylo to pro mě velmi překvapivé. Ke konci knihy, po překonání všech zábran, jsem se, u některých scén nahlas smála.


Trochu mě mátl paradox, že knihu napsal muž očima ženy, a namluvil ho zase muž. Je tedy jasné, kdo je opravdovým vypravěčem příběhu. Biomanžel nám předkládá zkušenosti samotného autora z let léčby. Do jaké míry je biografický, to se můžeme jen dohadovat. Sama si myslím, že takový nadhled nad svou situací získá člověk, až když už je ze všeho venku a minimálně věří, že do budoucna bude všechno jen lepší. V knize si sám ze sebe dost drsně utahuje. Dělá si legraci ze svého předchozího života, ze svých prohřešků i dobrých skutků, ze svých vztahů, své popularity, své práce atd.

Trochu překvapivě mi z postav byl sympatičtější Mojmír. Dula mi přišla až moc domýšlivá kdy sama sebe považovala za dokonalou. Dělala si pořád z Mistra legraci a přitom to vypadalo jako by se mu mstila. Mojmír je úspěšnější, obdivovanější a samozřejmě i bohatší.

Přes počáteční rozpačitost se mi audiokniha Biomanžel moc líbila a bavila mě. Proč si nedělat legraci z věcí z kterých máme strach. Je to výborná terapia a vyrovnání se se skutečností. Máte strach o život, z nemocí, ze vztahů, udělejte si z toho legraci a už se vám to nebude zdát tak děsivé. Přišlo mi, že tato kniha je pro autora taková psychoterapie. Tímto způsobem se vyrovnal s tím co se stalo a já doufám, že se mu to povedlo, stejně jako tento text.

Za audioknihu k recenzi děkuji Audioteka.cz
Audioknihu můžete koupit ZDE



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kouzelné tenisky mého kamaráda Percyho

Oldřich z Chlumu román a skutečnost

Kluk na větvi