Ne množírnám!

Rozhodnla jsem se zapojit do akce Blogerky říkají ne množírnám.




Tuto akci vymyslely dvě blogerky Terez a Jahoda
 Akce je  rozšířením kampaně Ne množírnám!



Pes je jeden z nejčastějších zvířecích mazlíčků. Je to proto, že svého majitele bezmezně miluje. Pejskovi nevadí, že je majitel tlustý, ošklivý, velký, nebo třeba nemocný. Pes ho miluje takového jaký je a to je většinou pro člověka to nejdůležitější. Je ti smutno, pes bude s tebou, máš radost, pes se bude taky radovat. Dokáže se naučit spoustu povelů a dělá to s nadšením jen proto, aby potěšil svého pána. Pro mě je pes, ten nejlepší společník do života. Už si ani neumím představit život bez psího kámoše. 


To jak někteří lidí se zvířaty zacházejí mě děsí. Nechápu jak mohou být tak lhostejní k bolesti a utrpení zvířat. Rozhodně je dobré si o této kampani něco přečíst pokud jste milovníky němých tváří a není vám lhostejné v jakých podmínkách žijí. Možná je nějaká množírna někde ve vašem městě, možná kolem ní chodíte, nebo jezdíte a ničeho jste si nevšimly. Touto akcí chceme přimět lidi, aby nepodporovali chov zvířat za peníze.


http://sosforpets.webnode.cz/petice/reknete-ne-mnozirnam/


O množírnách se všeobecně ví, většina lidí je odsuzuje a přesto, když si vybírá pejska, nechtěně množírny podpoří. Většinou lidé odmítají psi s průkazem původu pro jejich vysokou cenu. Ano, pes bez PP vás vyjde o několik tisíc korun levněji, ale nikdy si nebudete jistí, jaké vrozené vady si s sebou pejsek nese po rodičích, jaké povahové vlastnosti mu předají atd.. Rozhodně chápu, že ne všichni pejsci bez PP jsou z množírny, ale osobně bych se takové možnosti ani nevystavovala. 


Já jsem se rozhodla pro psa s PP hlavně proto, že jsem se bála vrozených vad. V mém okolí jsem viděla příklady, kdy už dvouletý pes měl zdravotní problémy a stál majitele hodně peněz a času. Každý chovatel psů se musí řídit určitými pravidly a psi do chovu musí projít lékařskou kontrolou. Každé psí plemeno, má určité dispozice k některým vadám a ty se pak u chovu sledují. Průkaz původu je tedy takové pojištění, je daleko menší pravděpodobnost, že váš kamarád bude mít např. dysplazii kyčelního kloubu atd. 



Moje borderkolie Connie Želečský Hrádek je ten nejúžasnější pejsek. I teď leží vedle mě a dává na mě pozor. Mám ji už sedm let a doufám, že se mnou ještě dlouho bude a že bude i nadále zdravá. Kromě očkování a ochraně proti blechám a klíštatům jsem zatím na veterině neměla žádná vydání a Connie je dokonale zdravá. 

Prosím zamyslete se nad tím, kde a jak si pořídíte svého psího kamaráda. Zastavme utrpení pejsků. 
Moje dcera si už teď plánuje, že bude veterinářka a bude mít útulek pro nechtěná zvířátka. Tak jen doufám, že nechtěných, týraných a jinak postižených zvířat bude co nejméně. 

Pokud máte svůj blog a máte rádi zvířata, rozhodně se k akci přidejte. 

Komentáře

Unknown píše…
Toto je opravdu hyenismus ! A mrzí mě, že i toto se v dnešním světě děje!!!
http://milujemekihy.blogspot.cz/
Slavka Knihomolka píše…
Můžu říct, že když jsem vybírala fotky a četla vše kolem množíren, tekli mi slzy.Je to fakt hrůza, v jakých podmínkách psi musí žít.

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kouzelné tenisky mého kamaráda Percyho

Oldřich z Chlumu román a skutečnost

Kluk na větvi