Splín

Já tomu říkám depka, ale se skutečnou depresí to nemá nic společného. Mám prostě splín, špatnou náladu a nejraději bych někam zalezla a už nikdy nevylezla.

Známe to asi všichni, jsou dny, kdy se mi prostě vyhýbá dobrá nálada a chce se  mi brečet. Mě to potkává hlavně když zjišťuji, že nic nestíhám, nic se mi nedaří a nic nevychází. V tu chvíli mám chuť ukončit obě školy, přestat se o cokoli snažit, nevařit, neuklízet....

Zdroj

A jak proti splínu bojuji? 

Někdy stačí pustit si nějakou happy písničku. Tak říkám písničkám zlepšující náladu. Musí být rychlá, musí se mi líbit a hlavně se na ni musí dát tančit. Někdy stačí si jen zazpívat, někdy musím tančit. Samozřejmě tančím jen když mě nikdo nevidí. 

Někdy stačí otevřít si dobrou čokoládu a zamlsat si. Pár kilo navíc nevadí, hlavně když je dobrá nálada.

Někdy pomůže koupit si nějakou drobnost. Zápisník, knihu, propisku, květinu...

Hodně pomáhá, když mě někdo pochválí. 

Někdy zabírá chvilku pracovat na zahrádce. Mám tam bylinky, jahody a zeleninu. Je to dobré odreagování. 

Někdy je super zajít si do kavárny se skvělou atmosférou a moc dobrou kávou. Mám jich pár oblíbených, bohužel na takové posezení opravdu není čas a ani doprovod. Většinou musím jít sama, což je škoda, protože ke kávě patří si popovídat a všechno probrat. 

Co my pomůže vždy je můj pes. Vezmu Connie na procházku a ona je šťastná a to štěstí na mě přenese. Hrajeme si, uděláme spolu pár cviků z dogdansingu, projdeme se, zaběháme si a je mi fajn.


Zvířata jsou úplně ty nejlepší léky na splín. Když jsem smutná Connie se ode mně ani nehne. Ona je vlastně závislák. Vždy je ve stejné místnosti jako já. Pracuji na počítači a ona je se mnou, jdu si udělat kafe do kuchyně a ona jde se mnou, jdu si lehnout a pes jde zase se mnou. 


A jak se splínem bojujete vy? 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kouzelné tenisky mého kamaráda Percyho

Oldřich z Chlumu román a skutečnost

Kluk na větvi