Přeskočit na hlavní obsah

Duben a já

Duben, pro mě dost náročný měsíc, i když se obávám že květen nebude o nic lepší. Zkouškové je u mě už v plném proudu. Navíc letos končím studium pedagogiky,takže zároveň píšu závěrečnou práci. Mám teda dost hoňku. Naštěstí mám možnost číst na cestách. Často cestuji do Plzně, kdy můj čistý čas na čtení přesahuje dvě hodiny. (Cesta s přestupy mi trvá dvě a půl hodiny.), takže pokud se zrovna neučím, tak si čtu. Proto jsem i tento měsíc pár knih přečetla.

První knihou, kterou jsem v dubnu zdolala byla Odpusťe mi Megan. Na knihu jsem byla hodně zvědavá, téma slibovalo mnohé. Nakonec se mi dobře četla, ale něco málo víc psychologie a reakcí okolí mi tam chybělo. Jako oddechová četba, je to kniha na tři hvězdičky z pěti. Recenzi na knihu si můžete přečíst ZDE


Další knihou byla z nakladatelství MOBA Amatér. Jde o příběh, který nás zavede do světa agentů a komplotů. Člověk si musí pořád dávat pozor, mít nastraženy všechny smysli. Jen malinké zaváhání Vás může stát život. Recenze je ZDE



  Třetí v řadě je knihaVesaliovo tajemství. Jde o detektivku, která je trochu šmrncnutá magií a tajmnem. Anotace se mi moc líbila a čtení jsem si užila. Některé pasáže jsou vážně napínavé a strašidelné. Recenzi najdete ZDE


Pak následovala, promě netradičně, kuchařka. Hra o trůny je fenomén, kterému jsme propadli i mi doma. Teď nejen že sledujeme příběhy našich oblíbených postav, ale ještě si i doma vaříme jejich oblíbené pochoutky. Schválně, kdo je vaše nejoblíbenější postava seriálu? Pro mě je to Arya. Mladá dívka, která jde proti konvencím. 
Recenzi na kuchařku najdete ZDE . Rozhodně jsem ještě nestihla vyzkoušet všechny recepty, ale vše co jsem zkusila nám chutnalo, hlavně tím, jak je to jiné. Zvláštní kombinace chutí, ale dokonale sladěné. 


Poslední dobou často čtu i dětské knihy a i tento měsíc jsem si jednu dala. Jednalo se o knihu Válka proti superkrávám. Musím říct, že z běžného příběhu odstrkované dívky, dokázala autorka vykouzlit pěknou knihu. Rozhodně doporučuji všem školou povinným k přečtení. Recenze Zde.

 A poslední knihou, kterou jsem stihla celou přečíst v dubnu je životopis ADELE. Hudbu mám ráda, sice se nějak podrobněji nezajímám o životy muzikantů, kdo s kým atd. , ale tato kniha mě zaujala. Je zajímavé dozvědět se, jak se mladá umělkyně formuje, jak získává své nápady, jak tvoří. Rozbory jednotlivých písní, proč je nasala, co tím chtěla říct. Recenze je ZDE.


Mám samozřejmě rozečteno pár knih. Aktuálně sebou v kabelce nosím knihu O psaní - Stephen King, na nočním stolk mám knihu Toulky s Puff od Richarda Bacha, když mám náladu čtu Stébla trávy od Whitman, navíc si v práci o přestávkách  čtu úžasné přednášky z fyziky od  Feynmana.

Pořád je co dělat a pořád je co zlepšovat. Vzhledem k tomu, že jsem v dubnu napsala stohy seminárek, udělala dvě zkoušky, opravila stohy písemek, tak jsem s výsledkem velmi spokojená. Samozřejmě, že bych toho chtěla přečíst víc, existuje tolik úžasných knih. Věčná touha knihomola, jen ty knihy skladuji a už je nemám kam dávat a to se chystám na nákupy na Svět knih.
Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak si žiju - narozeniny

Já nevím jek to máte vy, ale když jsou v rodině narozeniny, nezavládne poklidná a slavnostní nálada, ale spíš shon a zmatek. A přesně tak to dnes vypadá u nás. Moje milovaná a jediná dcera slaví dnes své narozeniny. Oficiálně je máš až za dva dny, ale aby mohla přijít na oslavu její nejlepší kamarádka, museli jsme termín trošku opravit. 


Co to znamená pro maminku? Vymyslet občerstvení, nakoupit - (to byl docela problém bez auta, tahala jsem tři velikánské tašky v pátek z práce a ještě jednu obří dnes ráno, prostě ze mě bude Rambo a svaly se mi nevejdou pod tričko), taky se musí uklidit a Klárka usoudila že i vyzdobit. Bohužel na výzdobu si vzpomněla až v pátek v osm hodin večer, když jsem přišla z práce, a to už jsem odmítla. Mohla si výzdobu vyrobit sama, ale to se jí už moc nechtělo. 
Ráno jsem vstávala jako první. Přestože je sobota byla jsem vzhůru už v šest. Hrůza. Musela jsem stihnout upéct dva dorty. Původně měl být dort jen jeden, ale mělo přijít pět holek a ještě aby jsme měl…

Moudra z knih 2017

V roce 2015 jsem se zapojila do projektu MOUDRAZKNIH.  Projekt nás neskutečně bavil. Všude jsme ukrývali lístečky s pečlivě vybranými úryvky z knih. Někdy jsme měli štěstí a mohli jsme pozorovat lidi, kteří je najdou a jejich reakce. Proto jsem se rozhodla projekt opět rozjet. 



Pokud máte rádi knihy, možná se vám některé věty  zažerou pod kůži. Já si je zapisuji do sešitu, který mám speciálně na citáty. Občas se mi hodí, když píšu věnování do darované knihy, nebo posílám dopis a chci přidat vhodný citát. Teď jsem našla nové využití. Moudra z knih. Pokud se vám stane, že narazíte na nějaký citát, který se vám z nějakého důvodu líbí, dáte si tu práci a napíšete ho na kousek papíru. Jestli použijete počítač a text vytisknete, nebo ho napíšete ručně je už zcela na každém z vás. Hlavní je citát převést do papírové podoby a předat ho dál. Můžete ho nechat na lavičce v parku, v nákupním košíku, dát ho do náhodně vybrané schránky, vše je jen na vás. Jde o to se podělit o kousek knihy, nebo myš…

Soutěž

Tento můj blog už je tady dva roky. Za tu dobu jsem se díky němu podívala na spoustu zajímavých míst, zjistila plno užitečných informací a seznámila se se spoustou inteligentních a nápaditých lidí. Díky těmto stránkám se doslova změnil můj život.

Protože nedávno na počítadle naskočilo 100 000 shlédnutí, dám do soutěže rovnou tři knihy  - jde o takovou malou odměnu pro mé čtenáře. Takže mohou vyhrát rovnou tři z vás.

A o které knihy co se tedy hraje?

První knihou v soutěži je Sběratel mušlí - od Anthony Doerr. Jde o knihu povídek, které vás chytnou za srdce. Rozhodně nejde o titul, na který rychle zapomenete. Jednotlivé osudy si budete přehrávat v hlavě i dlouho po přečtení. Recenzi na knihu si můžete přečíst ZDE


Druhá kniha, kterou můžete vyhrát je Zázrak v plechovce, napsal C.D. Payne. Jde o knihu plnou vtipu a zábavy. Rozhodně se s ní nudit nebudete. Recenzi na ni najdete ZDE

Poslední - třetí knihou je Ryba jménem Ian od Bradley Somer. Kniha zachycuje okamžiky života lidí, kteří bydlí…