Přeskočit na hlavní obsah

Zero kniha1 krize



Autor: Aleš Kot
Překladatel: Filip Škába
Nakladatelství:  Crew 
Počet stran: 160

Zero, pro mě další komiks. Jde o špionážní drama jejímž hlavním hrdinou je agent jménem Edward Zero. Je to o hrdinu, který byl od dětství vychováván k zabíjení a naprosté poslušnosti svým nadřízeným. Vypráví nám o zásadních okamžicích svého života, co Vám budu povídat, rozhodně se nejedná o žádný  nudný a spokojený život. 

Vraždy, násilí, boj, krev to všechno v komiksu najdete. Ale především jde o jeden velmi smutný lidský osud. Jaké to je, být zbraní, Edward Zero přece není nic jiného, alespoň tak se k němu jeho nadřízení chovají.




Moc se mi líbilo grafické zpracování komiksu. Obsahuje pět kapitol a každou z nich nakreslil jiný ilustrátor. Přechody mezi grafikou nejsou nenásilné. Pokud jste zabraní do příběhu, ani Vám ta změna nepříjde. Mě se moc líbily kresby, které zpracoval Tradd Moor. Tím nechci říct, že by ostatní nestály za pozornost, jde jen o osobní preference. Tento kontrast mezi surovostí příběhu a až téměř pohádkově ztvárněným ilustracím mě fascinoval. 

zdroj

Zajímavá zápletka, která dává dohromady obraz života jednoho agenta. Agent Zero sedí nad útesem a vypráví příhody ze svého života malému chlapci, který mu míří na hlavu pistolí a zrovna se rozhoduje, jestli ho zastřelí. Možná se snaží odradit chlapce od jeho záměru, nebo se jen snaží utřídit si své myšlenky. Dozvídáme se o jeho nasazení proti prototypům bionických vojáků, nebo epizodu z jeho dětství, kdy byl cvičen na zabijáka. Rozhodně se nebudete nudit a i po přečtení zbude plno otázek, které snad budou zodpovězeny v dalších dílech.



Nejsem typickým čtenářům komiksů, ale musím uznat, že se mi čím dál víc líbí. To jak dokáži díky ilustracím vyjádřit situaci, pocity je výborné. Právě vyjadřovací schopnosti se mi líbili i na tomto díle Aleše Kota. Díky orazů si děj i zažijete. Já jsem spíše čtenář klasických popisných knih, kde je vše vyjádřeno slovy. Ke komiksům si postupně vytvářím vztah a snažím se je vnímat. Líbí se mi, že Aleš Kot se nesnaží vytvořit klasického super komiksového hrdinu. Hledá si jiné cesty a daří se mu to. 

Tento díl stojí za pozornost.


Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak si žiju - narozeniny

Já nevím jek to máte vy, ale když jsou v rodině narozeniny, nezavládne poklidná a slavnostní nálada, ale spíš shon a zmatek. A přesně tak to dnes vypadá u nás. Moje milovaná a jediná dcera slaví dnes své narozeniny. Oficiálně je máš až za dva dny, ale aby mohla přijít na oslavu její nejlepší kamarádka, museli jsme termín trošku opravit. 


Co to znamená pro maminku? Vymyslet občerstvení, nakoupit - (to byl docela problém bez auta, tahala jsem tři velikánské tašky v pátek z práce a ještě jednu obří dnes ráno, prostě ze mě bude Rambo a svaly se mi nevejdou pod tričko), taky se musí uklidit a Klárka usoudila že i vyzdobit. Bohužel na výzdobu si vzpomněla až v pátek v osm hodin večer, když jsem přišla z práce, a to už jsem odmítla. Mohla si výzdobu vyrobit sama, ale to se jí už moc nechtělo. 
Ráno jsem vstávala jako první. Přestože je sobota byla jsem vzhůru už v šest. Hrůza. Musela jsem stihnout upéct dva dorty. Původně měl být dort jen jeden, ale mělo přijít pět holek a ještě aby jsme měl…

Soutěž

A mám tu slibovanou soutěž.

Díky mé spolupráci se spisovatelkou Petrou Nachtmanovou, jsem získala dvě knihy pro své čtenáře. Jedná se o knihy Hodinová manželka Eva a Svůdkyně s modrým nebem nad hlavou. Obě knihy jsou s věnováním přímo od autorky.






Mohou tedy vyhrát dva mí pravidelní čtenáři. A jaké jsou podmínky pro výhru? 
1) Sledovat můj blog.  2) Napsat do komentářů svojí emailovou adresu, na kterou vás mohu kontaktovat v případě výhry. 3) Můžete mi dát odkaz na svůj blog, abych se mohla podívat a třeba inspirovat. :-) 4) Odpovědět na otázku : Dáváte přednost českým nebo zahraničním spisovatelům a proč.  5) Budu ráda, pokud napíšete svého oblíbeného českého spisovatele - pro inspiraci.  6) Napište, které knize byste dali přednost. 
Soutěž vyhodnotím 15.10.2016

Padesát minut -recenze

Napsal: Robert M. Lindner Počet stran: 288 Nakladatelství: Portál
Knihy nakladatelství Portál mám moc ráda, mají zvláštní náboj. Proto jsem s radostí sáhla po nové knize a pustila se do ní. 
Robert Lindner byl známý psychoterapeut a psychoanalytik. Napsal knihu, ve které se nám snaží přiblížit svou práci. Představí nám pět svých případů, které ho něčím zaujaly. Nejen, že zjistíme něco o osobnostech, které vyšetřuje, podíváme se na jejich minulost, která je většinou příčinou jejich problémů. Zjistíme, jak důležitá je v jeho práci intuice, kdy se musí terapeut, často během okamžiku, rozhodnout jak se zachovat, aby pomohl svému pacientovi. Provede nás cestami svých úvah, vysvětlí nám svůj výběr terapie. Nebojí se odhalit i pochybnosti a nejistotu, které ho občas přepadají. Vždy je pro něj na prvním  místě pacient a jeho dobro. 
Vzhledem k těmto predisponujícím a přitěžujícím faktorům nepovažuji za nijak zvlášť překvapivé, že moje účast na Kirkově psychóze poněkud narušila onu duševní rov…