Kniha o fyzice

Přišla mi nádherná publikace o fyzice. Kniha o fyzice - Od velkého třesku ke kvantovému znovuzrození: 250 milníků v dějinách fyziky. Když jsem si ji vybírala, vůbec mě nenapadlo, jak krásně bude zpracována. Jde o knihu vydanou nakladatelstvím Argo. 


Je škoda, že pro většinu lidí je fyzika spojená s nepříjemnými hodinami ve škole. Přitom je to nádherný obor, který nám objasňuje základy jevů probíhajících kolem nás.

Moc se těším, jak jí budu číst a zjišťovat nové informace. Zatím jsem ji jen prolistovala a mám tu pro Vás malou ochutnávku.



V knize je plno nádherných fotografií. Tato je o Heronovu reaktivním  motoru, jehož repliku vidíte na fotografií.


Keplerovy zákony pohybu planet. 



Zabývá se i studiem černých děr.


Fullereny, mají podobný tvar jako kopací míč. 


Jedna kapitola je věnována i atomové teorii Johna Daltona.



Newtonův optický hranol. 

Co vy a fyzika? Jak jste na tom se znalostmi z tohoto oboru?

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kouzelné tenisky mého kamaráda Percyho

Oldřich z Chlumu román a skutečnost

Kluk na větvi