My 3 - recenze

autoři: Grant Morrison a Frank Quitely
nakladatelství: BB art
překladatel: Darek Šmíd
počet stran: 144

Jde o komiks, který mě zaujal hlavně ilustracemi a grafickým znázorněním. Já na komiksy moc nejsem, mám raději klasickou knihu, kde je víc písmenek. Tento mě zaujal. Hlavní postavy jsou zvířátka předělaná na vraždící stroje.
V tajné výzkumné základně letectva Spojených států probíhá nový projekt. Z pokusných domácích zvířat stvořili vědci třídu kyborgů navržené k boji. Kyborgové jsou vybaveni zdokonalenými nervovými systémy a supermoderní vojenskou technikou. Přes jejich úspěšnost jsou MY3 nakonec určeny k likvidaci. Jejich zvířecí části se proti tomu vzbouří a utečou. Poslechnou svůj pud sebezáchovy a poslechnou jedinou touhu, kterou mají - chtějí dom.

Tento komiks, tak jak to u komksu bývá, nestaví na chytrostí textu. Ten tu hraje jen roli jakéhosi doprovodů obrazů. Hlavní je tu grafika a veškerou dynamiku příběhu má na svědomí skládání jednotlivých sekvencí. Grafika mě nadchla, obrazy jsou poskládány několika způsoby, aby zdůraznila děj.
Zvířata mají svojí hlavu, spolupracují a dokáží přemýšlet. Jejich touha po životě a svobodě - jít dom. Utekla, ale tím už nepatří nikam. Nejsou už domácí mazlíčci, kteří by mohli žít s lidmi, ale ani kyborgy, slepě poslouchající příkazy. Lidé se je snaží zlikvidovat, ale nedaří se jim to. My3 jsou sehraní a až moc dobře ozbrojení. daří se jim unikat, bojují za svůj život.

Textu je tu opravdu jen málo, ale příběhu to nijak neubírá. Při čtení se nám má dostat pohledu zvířat, zadrátovaných v kovu. Máme se cítit jako oni a poznat jejich strach.

Komoksy nijak nevyhledávám, ale tento na mě udělal dojem.