Stín modrého býka - recenze audioknihy

Autor: Leonard Medek, Františka Vrbenská
namluvil:  Jiří Pobuba
čas poslechu: 19 hod. 43 minut

Jde o příběh z čtvrtého století, který se odehrává v českých krajích. Na našem území sídlí různé národy, které mezi sebou bojují o moc. V této kulise sledujeme Kraka, který se snaží pomstít smrt bratra. Aby dokázal splnit svůj cíl, je ochoten vzdát se všeho. Jedinou jeho stopou je šíp, kterým byl jeho bratr zabit. Přesto pevně věří, že vraha najde a s ním i poklad, který ukradl. Pomoci mu k tomu mají i temné rituály a magie. Jeho spojencem jsou dvě ženy, které s ním spojily svůj život,

Autoři Leonard Medek a Františka Vrbenská si hezky pohráli s  historii. Na příběhu jde vidět, že si nastudovali velké množství historických pramenů. Posluchač nemá problém uvěřit, že se tento příběh mohl stát. Oba autoři jsou známí jako spisovatele fantasy, tady se spojili a vytvořili poutavé dílo.

Jde o audioknihu a u té je velmi důležitý nejen obsah, ale i prezentace. Musím přiznat, že z počátku mi vadilo pozvolné tempo čtení. Jsem zvyklá měnit rychlost čtení, akční scény si čtu co nejrychleji a popisy krajiny si vychutnávám. U audioknih se musíte spolehnout na tempo čitatele. Jiří Pobuba se své úlohy zhosti velmi zdařile. Měnil hlas, tempo, důraz, hlasitost. Jakmile jsem se přenesla přes prolog a první kapitolu, kdy jsem ještě nezapadla do děje, poslech jsem si dokonale užívala. Vždy mě moc mrzelo, když jsem musela nahrávku vypnout. Přece jenom skoro 20 hodin poslechu nejde dát najednou.

Poslech audioknih jsem si zamilovala a to hlavně díky tomuto příběhu. Děj byl napínavý, historický popis dokonale provedený. Moc se mi líbilo, že magie byla jen jemně naznačená, žádné víly, draci atd. Do tohoto příběhu by to nezapadlo. Děj byl plný zvratů, kolikrát jsem ani nedýchala abych nepřeslechla nějakou důležitou okolnost. Líbil se mi množství zvyků jednotlivých kultur s kterými jsme se seznámili, jejich střetávání a  vývoj.

Zamilovala jsem si hlavního hrdinu Kraka nazývaného Šílený tanečník. Byl odvážný, chytrý, vytrvalý i když trochu nemilosrdný. Přesně zapadal do doby ve které žil. Jeho činy byli až neskutečné, co vše dokázal. Musím přiznat, že jsem mu nadržovala a fandila a jeho krutosti jsem se snažila omlouvat. Další výraznou postavou byla Ronwain - drusada keltské vesnice. na ženu měla výsadní postavení, věděla jak použít bylinky i kouzla. Z ženských postav byla nevýraznější a taky se mi nejvíc líbila její odvaha. I ostatní postavy napsány přímo a jednoduše, aby každý hned věděl s kým má tu čest.

Musím říct, že přes počáteční rozpaky, kdy jsem si nemohla zvyknout na hlas, který mi předčítá, na pomalé tempo, kdy mi příběh jaksi neubíhal, po seznámení s postavami, jsem si poslech dokonale užívala. Myslím si, že audioknihy budou mít odteď pevné místo v mém životě.

Audioknihu si můžete pořídit ZDE

Za audioknihu k recenzi děkuji  audioteka.cz