Malinkatý kretén - recenze

autor: Zdena Frýbová
nakladatelství: Šulc - Švarc
počet stran: 363

Kniha nám dává nahlédnout do soukromí spisovatelky, která žije v jedné domácnosti se skotskými teriéry. Tito tvrdohlaví psi obracejí její život naruby.  Psi vše ničí, neposlouchají, utíkají, nechtějí jíst ani nejvybranější pochoutky..., jednoduše řečeno pořádně zlobí. Naše hlavní hrdinka Ela se jim musí přizpůsobovat. Ale ani Ela není bezproblémová, její orientační smysl je nulový, takže každou chvíli zabloudí, je odkázaná na pomoc svých přátel, protože je opravdu velmi nepraktická. Naštěstí pro ni, je přátelská a charismatická a tak o přátele nemá nouzi.

Výsledek obrázku pro malinkatý kreténZdena Frýbová, byla naše velmi úspěšná spisovatelka. Napsala celou řadu velmi kladně přijímaných knih. Často a ráda psala i o zvířatech a peripetiích, které jsou spojeny se životem s nimi. Zvířata milovala a proto založila nadaci na pomoc bezprizorním a týraným zvířatům - nadace Robin.

Podíváme se na část života známé a úspěšné spisovatelky. Má ráda kulturu, ale i přírodu, proto bydlí střídavě v Praze a na své chatě na vesnici. Všude ji samozřejmě následují její dva krásní, ale tvrdohlaví psi. Filosof Andrýsek a mimi Ronánek. Podíváme se na to, jakse zmatkářka Ela snaží zapojit do politiky, jak snáší rozvod dlouholetého manželství, zasmějeme se jejímu navigačnímu umění.

Moc se mi líbil nadhled s kterým autorka líčí různí příhody,  ne vždy jsou všechny jenom veselé, ale spisovatelka dokáže ze všeho udělat legraci. Ela si uvědomuje svoje slabé stránky a tak se vždy snaží požádat přátele o pomoc. Někdy si o ní žádá otevřeně, jindy použije lest.

Na Ele je kouzelní jak si dokázala udělat legraci sama ze sebe. Životem proplouvá lehce a vždy se snaží realizovat i ty nejbláznivější nápady. Rozvod ji sice zaskočí, ale na lopatky se položit nedá. Svého manžela překvapí svým dokonalým klidem a věcností, s kterým k němu přistupuje. Když si ke svému pejskovi Andrýskovi vezme na hlídání štěně, pejsek už u ní zůstane. Zatím co Andrýsek je klidný filosof, Ronánek zvaný mimi je velký rošťák, který dodá jejímu životu teprve to správné grády.

Humorná kniha u která se určitě zasmějete vám zpříjemní den. Pokud máte nějaké problémy, po přečtení této knihy se vám najednou budou zdát o moc menší. Pomohlo mi to, získat trochu nadhled nad svým životem. Miluji zvířata a tak to pro mě byla ideální kniha. Příběhy o psech a jejich lotrovinách jsou krásné a vtipné.  Možná se mi zdálo, že autorka trochu přeháněla, tak zlobivé psiska snad ani nejsou, ale rozhodně je to k dobru knihy.

Doporučuji všem milovníkům zvířat a humoru.

Za knihu k recenzi děkuji nakladatelství Šulc-Švarc
Knihu můžete zakoupit ZDE