Nestydaté plavky- recenze

autor: C.D.Payne
nakladatelství: Jota
překladatelka: Naďa Funioková
počet stran: 309

Colm zrovna dokonči universitu, jeho ambicemi je natočit vynikající a divácky úspěšný film, ale jeho otec ho nehodlá dál finančně podporovat. Aby syn dospěl, rozhodne se ho poslat do zděděné firmy na výrobu plavek. Nevkládá do tohoto projektu přílišné naděje, ale podnik je na západním pobřeží USA, v malém městečku a tak doufá v alespoň malou nápravu svého marnotratného syna.
Přes počáteční nedůvěru, se Colm na malém městě cítí velmi dobře. Má kolem sebe plno krásných dívek, které ho inspirují. Výroba plavek sice není jeho sen, ale i zde nalezne jistou míru sebeuplatnění. Co takhle začít s výrobou bikin. V roce 1957 revoluční myšlenka. Zaujmou nestydaté plavky zákazníky? A co Colm, zabydlí se na malém městě?

Knihu jsem si pořídila, hlavně proto, že autorovu sérii Mládí v hajzlu jsem doslova hltala pod lavicí ve škole. Tenkrát mě knihy C.D. Payna uchvátily. Byly revoluční, plné sprostých slov, sexu, náhod a hlavně humoru. Člověk se mohl smát od začátku do konce. Těšila jsem se na autorův osobitý styl.

Výsledek obrázku pro c.d.Payne

Pokud by na knize nebyl napsán autor, nepoznala bych ho. Proti předchozím knihám Payne dost ubral. Chvílemi jsou tam velmi vtipné okamžiky, ale že bych se za břicho popadala a nemohla se přestat smát, to zas nehrozilo. Nicméně nechci knihu zatracovat. Četla se moc hezky, příběh byl zajímavý, čtenář mohl poznat dobu a uvažování lidí. Příběh byl nápaditý, hlavní hrdina se svou vinou dostával do pěkně ošemetných situací, z kterých nebylo tak lehké se vyvléct.

Tak moje holka randí s nějakým trumpeťákem a já skončil ve vyhnanství v nějakém zapadákově na opačném konci kontinentu! Samozřejmě jsem to dával za vinu tátovi. Stařešina se očividně rozhodl sabotovat můj život. Rozhodl jsem se, že to tu týden vydržím a pak se na to všechno vybodnu a vrátím se zpátky do civilizace. Celých sedm dní v téhle Prdelákové Lhotě by snad měl i mého tatíka přesvědčit, že jsem se vážně snažil.

Colm je typický bohatý synáček, který se nikdy nemusel starat o finance. Štědrá apanáž mu zajišťovala spokojený život a plno přátel. Bohužel vše jednoho dne končí a i bezstarostný život vzal za své. Jakoby za trest byl odeslán do malého města, kde má převzít podnik na výrobu plavek. Ve skutečnosti se jednalo o převýchovu nezdárného, marnotratného syna. Jak se to otci povedlo? Stal se z Colma zodpovědný mladý muž?

Kniha je napsána lehkým stylem. Autor zmírnil a tentokrát se zaměřil na tehdejší dobu a její vykreslení. Jde o čtení, které neurazí. Občas se i usmějete nad některými hláškami a situacemi, do kterých se náš hrdina dostává. Co všechno dovede natropit jeden mladý muž, daleko od domova.

Výsledek obrázku pro nestydaté plavky

Mimo hlavní postavu Colma, jsou zde hezky rozepsané ženské postavy. Náruživá Norma, která svádí každého perspektivního muže ve svém okolí. Juanita, která se pyšní svou předpokládanou plodností. Jeane, která se rozhodla trochu Colma převychovat k obrazu svému. Občas se ještě ozve Betty, ale tu známe jen po telefonu a ze vzpomínek mladého pána. Musím uznat, že mi byla nejsympatičtější Jeane. Byla chytrá, hezká a měla svou hrdost. Líbilo se mi jak si vždy stála za svým. Její slovní války s Colmem jsou z celé knihy nejvtipnější. .

Kniha se mi líbila. Svěží styl, zajímavé kulisy, příjemné prostředí. Občas autor trochu přeháněl, ale k téhle knize a příběhu to sedělo. U knihy se krásně relaxuje, zapomenete na problémy a přenesete se do Ameriky roku 1957.