Jak si žiju - Meduňkový sirup

Včera jsem stihla udělat sirup z meduňky.

Meduňku mám letos na zahrádce poprvé, dostala jsem ji od jedné známé z vesnice. Prý ať si dám pozor, že roste jak plevel. Já meduňku miluji, tu její krásnou vůni a taky je plná vitamínů. tak ať si klidně roste.



Meduňka se opravdu rozrostla, zadusila petržel, který jsem neznalá věci dala hned vedla a pustila se okupovat pažitku. Takže nastal nerudovský problém, kam s ní. Mám meduňku nasušenou, chci udělat bylinkový polštářek na hezké sny, mám ji zamraženou a včera jsem se pustila do výrobu sirupu. 

Počasí je opravdu velmi horké, sirup se využije asi nejlépe. Navíc meduňka uklidňuje, snižuje stres, zajišťuje dobré trávení a klidný spánek.

Sbírají se listy zásadně před květem, Mě už teď začínají kvést a tak tyto výhonky hned ustřihávám. 


Recept:
- nasbíráte asi 20 stonků meduňky - může být i víc
- převaříte 2 litry vody, tu necháte vystydnout
- do vody ponoříme meduňku a necháme 24 hodin vyluhovat
- poté scedíme, přidáme citrón (někdo dává kyselinu citrónovou), já vymačkám citróny i  přidávám i     dužinu (na dva litry vody dávám tři citróny)
- uvedeme do varu a vaříme asi tři minuty
  Nenechávejte dlouho vařit, aby se nám uchovali vitamíny

Nalijte do sklenic, nechte vychladnout a pijte. Nejlépe s kostky ledu a snítkou meduňky. 


Výsledek obrázku pro meduňka
zdroj:http://cs.medixa.org/strava/medunka-pelynek-a-estragon

Já sirup skladuji v ledničce, vydrží mi pak déle. No ono je ho u nás teda velká spotřeba, takže se rozhodně nezkazí a už se chystám, na výrobu sirupu z máty. Mám dokonce tři druhy máty, klasickou, citrónovou a pomerančovou. 

Taky se chystám vyrábět vlasové vody z bylinek. Právě třeba z meduňky je výborná na mastné vlasy. 
To ale až v příštím článku.



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kouzelné tenisky mého kamaráda Percyho

Oldřich z Chlumu román a skutečnost

Kluk na větvi