Tag a jak jinak než čtecí

Když se podívám na svůj blog, poslední dobou nestihám psát nic jiného než recenze a to ještě se zpožděním. Proto jsem se rozhodla napsat tag a jak jinak než čtecí. Objevila jsem ho na blogu Book in my world. Líbil se mi a tak jsem ho převzala. 

Čtení je pro mě velmi důležité, nedokážu si ani představit, že bych se aspoň na chvilku nezačetla. Čtu v autobuse, v přestávce ve škole, v práci v pauze na oběd, klidně vytáhnu knihu i ve frontě na poště a když je kniha napínavá tak i po cestě, prostě jdu a čtu. Už několikrát mi bylo vyčítáno, že mě někdo v autobuse pozdravil a já nic. Prostě začtená do knihy. Tímto se omlouvám svým studentům, které jsem přehlédla. 

Ideální trávení volného času.
Jdeme na tag.

1) Máš doma nějaké místo na čtení? 

Nemám konkrétní míst, čtu všude. V posteli, v kuchyni, na zahradě, u Klárky v pokoji, v koupelně... Nedávno udělala moje dcera čtecí místo na schodech, dala na schody polštářky a podsedáky, které se dají jednoduše vyklopit. Těšíme se jak tam budeme spolu sedět, každá na jiném schodě a budeme si číst a povídat si o knihách. 

2) Záložky nebo kousek papíru, který se válí poblíž? 

Většinou to kombinuji. Mám svou oblíbenou záložku, kterou mi poslalo nakladatelství Martinus s objednávkou. Nevím proč, ale mám ji asi nejraději. Další oblíbené jsou záložky, které mi vyrobila dcera. Ty používám opravdu hodně, ale pokud jedu z knihovny, tak využiji na založení cokoli. Lístek z autobusu, kousek papíru, účtenku, prostě co je po ruce.



3)Můžeš prostě jen tak přestat číst, nebo dočteš kapitolu? 

Je mi jedno, kde přestanu číst. Nejsem dočítač, protože to u mě nefunguje. S koncem věty, můžu přestat číst a pokračuji jakmile mám čas. Nemám problém, že bych si nepamatovala co jsem četla.

4) Jíš nebo piješ během čtení?

Jím, piji, jdu, jedu... Při čtení dělám hodně věcí. Vždy však opatrně, kniha je pro mě vzácnost a tak bych si ji nerada polila.

5) Posloucháš u čtení hudbu nebo televizi? 

Když se začtu, je mi jedno jestli hraje hudba, nebo je puštěná televize, vnímám jen knihu. Co mi vádí je když hraje televize, a ještě se na mě někdo snaží mluvit. tři věci už nezvládám. 

6) Čteš vždy jen jednu knihu, nebo jich máš rozečteno několik? 

U mě nejde číst jen jednu knihu. Mám vždy rozečtenou nějakou beletrii, většinou dvě knihy. Pak nějakou odbornější knihu z pedagogiky, pychologie...Další knihu mám rozečtenou z oboru fyziky, materiálů, nebo technologie... Další je básnická sbírka, na tu musím mít to správné rozpoložení, takže ji mívám rozečtenou i dlouho..... A někdy mám rozečtenou i nějakou dětskou knihu. Kdysi jsem se snažila přečíst vše co dávám ke čtení dceři, ale poslední dobou už to nestíhám, začala číst rychleji a už jsou knihy které jsem já nečetla a ona ano. Navíc existuje spoustu učebnic, které mám rozečtené, ale ty se sem nepočítají.

7) Preferuješ čtení doma, nebo čtení kdekoli? 

Preferuji čtení. Je mi v podstatě jedno kde, hlavně když je čas a nikdo mě neruší. 

8) Čteš nahlas, nebo pouze ve své mysli? 

Čtu zásadně potichu. Většinou to ani nejde, číst nahlas. Dost na tom, že se kolikrát rozpláču nebo rozesměji v autobusu, nevím co by si cestující řekli, kdybych si četla nahlas. Je pravda, že třeba moje dcera čte hlavně nahlas. Prý čtení lépe rozumí, když ho i slyší. 

9) Čteš některé kapitoly dopředu, nebo dokonce přeskakuješ kapitoly?

Občas přeskakuji věty, to když se mi zdá popis hodně obsáhlý, ale že bych přeskočila celou kapitolu, to ne. Navíc to jde jen u beletrie. Ne vždy máte to štěstí, že narazíte jen na kvalitní knihy. Někdy se mi kniha moc nelíbí, ale snažím se jí dočíst. Pak se stane že přeskakuji věty. Nejsem na to pyšná, ale občas to vážně dělám.

10) Lámeš hřbet, nebo se jej snažíš uchovat jako nový? 

Kniha je pro mě posvátná, proto ji nepřekládám, nelámu, nešpiním, nakládám s ní vždy opatrně. Pokud s ní cestuji, používám obaly na knihy. nemám látkový, ale dělám si jednorázový obal z novin, nebo balícího papíru. 

11) Píšeš do knih? 

Ne, občas si dělám poznámky tužkou do učebnic a i za to se stydím. Poslední dobou jsem objevila lepící pásky, které neničí papír a označí vám zajímavé místo v knize. Pokud objevím zajímavý citát, nebo informaci, ke které se chci vrátit, nalepím tam lísteček. 

Moje realita.
A co vy a čtení? Jak to máte s knihami vy? 

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kouzelné tenisky mého kamaráda Percyho

Oldřich z Chlumu román a skutečnost

Kluk na větvi