Hostina ledu & ohně


Autor: Chelsea Monroe - Cassei a Sariann Lehrer
Nakladatelství: Omega
Počet stran: 240


Chcete si vyzkoušet vařit trochu jinak? Vykouzlit netradiční jídlo, které ale bude velmi chutné? Pojďte se vydat do království, vystupující v známé sérii Hra o trůny. Určitě se na hostině pochutnáte stejně, jako vaše oblíbené postavy.


Jsem nadšená fanynka Hry o trůny a Sedmi Království. Mám ráda tu atmosféru, která ze série vystupuje a tak vaření podle této kuchařky je pro mě velká radost. Můžeme si představovat, jak si na stejných dobrotách pochutnávají oblíbené postavy z knih. Proto jsem neváhala a hned jsem se pustila do vaření. Některé kombinace byli dost neobvyklé, občas jsem přemýšlela, jestli nám to bude chutnat, ale vždy jsem se vařila s velkou radostí. 
Nejdříve musím pochválit knihu, nejen její obálka je nádherná, ale i zpracování se mi moc líbí. Obsah je rozdělený do kuchyní podle oblastí: Zeď, Sever, Jih, Královo přístaviště, Dorne a Za Úzkým mořem. V každé oblasti se vaří trochu jinak a používají se jiné ingredience. Navíc většina receptů má dvě varianty, tu pravou středověkou, s trochu netradičními kombinacemi chutí a pak modernější verzi, která je nám bližší. Měla jsem dost strach, aby se v knize nevyskytovali ingredience, které se nebudou dát sehnat v našich obchodech. Naštěstí se ukázalo, že tyto moje obavy byli zbytečné. Všechny potřebné suroviny jsem sehnala a to bez problémů. 


 Mě nejvíc oslovila kuchyně Dorne, kterou jsem musela okamžitě vyzkoušet. A první co mi padlo do oka, byly tradiční chlebové placky. Zkoušela jsem je hned ve dvou variantách a to jedny bez lepku a jedny klasické. Měla jsem na ně takovou chuť a byly tak dobré, že jsem je nestihla ani nafotit a tak jsem je musela udělat znovu. Tentokrát jsem použila recept moderní chlebové placky. Ty nám taky moc chutnaly. Samozřejmě ty moje, bezlepkové, tak krásně nenakynuly, ani se tak krásně nenafoukly, jako placky z klasické mouky, ale i tak byly moc dobré.




K plackám jsem ještě uvařila výbornou moderní polévku s fazolemi a slaninou.  Tentokrát, jsem se při vařeni, zatoulala ke Zdi. Polévka je úplně jiná, než jsme běžně zvyklí. Do fazolové polévky většinou nepřidávám sýr feta ani těstovinovou rýži, ale možná právě proto, že to byla úplně jiná chuť, jsme si moc pochutnali. 


Těším na další vaření a pečení z knihy. Chystám se na hrachovou kaši, plněné pirohy, masové koláče - jsem zvědavá jestli budou chutnat dceři. Zajímavý je i nápoj s mátou. Máta mi roste na zahrádce, takže hned jak ji budu mít dost, si ho připravím. Jediné co určitě nebudu zkoušet jsou kořeněné kobylky v medu. To rozhodně na našem stole neuvidíte. Ještě jsem ke konzumaci hmyzu nedospěla a bojím se, že v tomto životě mě to mine. 
Já rozhodně nejsem kuchařkový typ. Většinou vařím, jak mě zrovna napadne. Často se snažím dávat jiné koření do jídla, aby to získalo novou chuť. Ráda experimentuji. Hostina ledu a ohně mi vyšla vstříc hlavně kombinací jiných chutí. Přidávají se jiné ingredience, které byste do tradičních jídel určitě nedávali, a přitom výsledek je výborný. Jí to i moje vybíravá dceruška a to je co říct. 




Za knihu k recenzi děkuji Knihy Dobrovský a Knihy Omega

Knihu můžete zakoupit ZDE nebo v eshopu TADY

Knihu Hostina ledu a ohně zakoupíte v knihkupectví knihy Dobrovský

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kouzelné tenisky mého kamaráda Percyho

Oldřich z Chlumu román a skutečnost

Kluk na větvi