Přeskočit na hlavní obsah

Hostina ledu & ohně


Autor: Chelsea Monroe - Cassei a Sariann Lehrer
Nakladatelství: Omega
Počet stran: 240


Chcete si vyzkoušet vařit trochu jinak? Vykouzlit netradiční jídlo, které ale bude velmi chutné? Pojďte se vydat do království, vystupující v známé sérii Hra o trůny. Určitě se na hostině pochutnáte stejně, jako vaše oblíbené postavy.


Jsem nadšená fanynka Hry o trůny a Sedmi Království. Mám ráda tu atmosféru, která ze série vystupuje a tak vaření podle této kuchařky je pro mě velká radost. Můžeme si představovat, jak si na stejných dobrotách pochutnávají oblíbené postavy z knih. Proto jsem neváhala a hned jsem se pustila do vaření. Některé kombinace byli dost neobvyklé, občas jsem přemýšlela, jestli nám to bude chutnat, ale vždy jsem se vařila s velkou radostí. 
Nejdříve musím pochválit knihu, nejen její obálka je nádherná, ale i zpracování se mi moc líbí. Obsah je rozdělený do kuchyní podle oblastí: Zeď, Sever, Jih, Královo přístaviště, Dorne a Za Úzkým mořem. V každé oblasti se vaří trochu jinak a používají se jiné ingredience. Navíc většina receptů má dvě varianty, tu pravou středověkou, s trochu netradičními kombinacemi chutí a pak modernější verzi, která je nám bližší. Měla jsem dost strach, aby se v knize nevyskytovali ingredience, které se nebudou dát sehnat v našich obchodech. Naštěstí se ukázalo, že tyto moje obavy byli zbytečné. Všechny potřebné suroviny jsem sehnala a to bez problémů. 


 Mě nejvíc oslovila kuchyně Dorne, kterou jsem musela okamžitě vyzkoušet. A první co mi padlo do oka, byly tradiční chlebové placky. Zkoušela jsem je hned ve dvou variantách a to jedny bez lepku a jedny klasické. Měla jsem na ně takovou chuť a byly tak dobré, že jsem je nestihla ani nafotit a tak jsem je musela udělat znovu. Tentokrát jsem použila recept moderní chlebové placky. Ty nám taky moc chutnaly. Samozřejmě ty moje, bezlepkové, tak krásně nenakynuly, ani se tak krásně nenafoukly, jako placky z klasické mouky, ale i tak byly moc dobré.




K plackám jsem ještě uvařila výbornou moderní polévku s fazolemi a slaninou.  Tentokrát, jsem se při vařeni, zatoulala ke Zdi. Polévka je úplně jiná, než jsme běžně zvyklí. Do fazolové polévky většinou nepřidávám sýr feta ani těstovinovou rýži, ale možná právě proto, že to byla úplně jiná chuť, jsme si moc pochutnali. 


Těším na další vaření a pečení z knihy. Chystám se na hrachovou kaši, plněné pirohy, masové koláče - jsem zvědavá jestli budou chutnat dceři. Zajímavý je i nápoj s mátou. Máta mi roste na zahrádce, takže hned jak ji budu mít dost, si ho připravím. Jediné co určitě nebudu zkoušet jsou kořeněné kobylky v medu. To rozhodně na našem stole neuvidíte. Ještě jsem ke konzumaci hmyzu nedospěla a bojím se, že v tomto životě mě to mine. 
Já rozhodně nejsem kuchařkový typ. Většinou vařím, jak mě zrovna napadne. Často se snažím dávat jiné koření do jídla, aby to získalo novou chuť. Ráda experimentuji. Hostina ledu a ohně mi vyšla vstříc hlavně kombinací jiných chutí. Přidávají se jiné ingredience, které byste do tradičních jídel určitě nedávali, a přitom výsledek je výborný. Jí to i moje vybíravá dceruška a to je co říct. 




Za knihu k recenzi děkuji Knihy Dobrovský a Knihy Omega

Knihu můžete zakoupit ZDE nebo v eshopu TADY

Knihu Hostina ledu a ohně zakoupíte v knihkupectví knihy Dobrovský
Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak si žiju - narozeniny

Já nevím jek to máte vy, ale když jsou v rodině narozeniny, nezavládne poklidná a slavnostní nálada, ale spíš shon a zmatek. A přesně tak to dnes vypadá u nás. Moje milovaná a jediná dcera slaví dnes své narozeniny. Oficiálně je máš až za dva dny, ale aby mohla přijít na oslavu její nejlepší kamarádka, museli jsme termín trošku opravit. 


Co to znamená pro maminku? Vymyslet občerstvení, nakoupit - (to byl docela problém bez auta, tahala jsem tři velikánské tašky v pátek z práce a ještě jednu obří dnes ráno, prostě ze mě bude Rambo a svaly se mi nevejdou pod tričko), taky se musí uklidit a Klárka usoudila že i vyzdobit. Bohužel na výzdobu si vzpomněla až v pátek v osm hodin večer, když jsem přišla z práce, a to už jsem odmítla. Mohla si výzdobu vyrobit sama, ale to se jí už moc nechtělo. 
Ráno jsem vstávala jako první. Přestože je sobota byla jsem vzhůru už v šest. Hrůza. Musela jsem stihnout upéct dva dorty. Původně měl být dort jen jeden, ale mělo přijít pět holek a ještě aby jsme měl…

Soutěž

A mám tu slibovanou soutěž.

Díky mé spolupráci se spisovatelkou Petrou Nachtmanovou, jsem získala dvě knihy pro své čtenáře. Jedná se o knihy Hodinová manželka Eva a Svůdkyně s modrým nebem nad hlavou. Obě knihy jsou s věnováním přímo od autorky.






Mohou tedy vyhrát dva mí pravidelní čtenáři. A jaké jsou podmínky pro výhru? 
1) Sledovat můj blog.  2) Napsat do komentářů svojí emailovou adresu, na kterou vás mohu kontaktovat v případě výhry. 3) Můžete mi dát odkaz na svůj blog, abych se mohla podívat a třeba inspirovat. :-) 4) Odpovědět na otázku : Dáváte přednost českým nebo zahraničním spisovatelům a proč.  5) Budu ráda, pokud napíšete svého oblíbeného českého spisovatele - pro inspiraci.  6) Napište, které knize byste dali přednost. 
Soutěž vyhodnotím 15.10.2016

Moudra z knih 2017

V roce 2015 jsem se zapojila do projektu MOUDRAZKNIH.  Projekt nás neskutečně bavil. Všude jsme ukrývali lístečky s pečlivě vybranými úryvky z knih. Někdy jsme měli štěstí a mohli jsme pozorovat lidi, kteří je najdou a jejich reakce. Proto jsem se rozhodla projekt opět rozjet. 



Pokud máte rádi knihy, možná se vám některé věty  zažerou pod kůži. Já si je zapisuji do sešitu, který mám speciálně na citáty. Občas se mi hodí, když píšu věnování do darované knihy, nebo posílám dopis a chci přidat vhodný citát. Teď jsem našla nové využití. Moudra z knih. Pokud se vám stane, že narazíte na nějaký citát, který se vám z nějakého důvodu líbí, dáte si tu práci a napíšete ho na kousek papíru. Jestli použijete počítač a text vytisknete, nebo ho napíšete ručně je už zcela na každém z vás. Hlavní je citát převést do papírové podoby a předat ho dál. Můžete ho nechat na lavičce v parku, v nákupním košíku, dát ho do náhodně vybrané schránky, vše je jen na vás. Jde o to se podělit o kousek knihy, nebo myš…