Ségry - recenze

Napsala: Raina Telgemelerová
Nakladatelství: Paseka
Počet stran: 208

Vztah mezi sourozenci je vždy složitý. Jedináčci si přejí mír sourozence, a pokud sourozence máte, přejete si být jedináček. To samé zažívá Raina. Moc si přála sestřičku, ale když ji dostala, nebylo to tak báječné, jak si to vysnila. Její sestra je občas protivná, svéhlavá, uplakaná a vždy chce něco jiného než Raina. Jejich vztah není ideální. Navíc se jejich rodiče rozhodli mít ještě třetí dítě, a holkám přibyl bratříček. To vše ještě zkomplikovalo. Raina a Amara zažívají různé rodinné peripetie, ale dohromady je stmelí, až rodinný výlet.

Komiksy jsem začala číst až poslední dobou. Kniha Ségra měla výbornou propagaci i na Světě knih, a tak jsem se rozhodla ji dát šanci. Komiks o každodenních událostech v rodině byl pro mě novinkou. Touto formou si projít situace v Rainině životě mě dost bavilo. Je pravda, že já jsem neměla sestru, ale mladšího bráchu, přesto jsem se v některých situacích přímo viděla. I my jsme měli poměrně divoké dětství, kdy jsme se střídavě milovali a spojovali proti rodičům a střídavě nenáviděli.
Raina tedy získala sestřičku, která nebyla zrovna taková, jakou ji chtěla mít. Nebyla to panenka na hraní. Navíc po čase dostala i bratříčka. V komiksu ji zastihneme, jek se snaží udržet si pozici nejdůležitějšího člena rodiny, jak se vyrovnává s tím, že její sestra má úplně jiné zájmy než ona. Navíc se rodina vydává na dlouhou cestu za příbuznými. Najednou jsou nuceni trávit dlouhé hodiny zavřeni v autě. U příbuzných Raina zjišťuje, že jí její bratranci a sestřenice neberou z nadšením mezi sebe a tak začne víc sledovat sestru Amaru. Třeba je to nakonec spojí, nebo taky ne.

Komiks Sestry má výborné grafické ztvárnění. Obrázky jsou nejen krásné, ale dokonale vykreslují atmosféry a jdou dobře k textu a ději. Právě grafika je pro komiks jednou z nejdůležitějších věcí a tady je velmi dobře zvládnutá.

Do děje se snadno dostanete a musím uznat, že pro mě to byla komiksová jednohubka. Neodložila jsem knihu, dokud jsem ji nedočetla. Bavila jsem se náramně. Raina Telgemelerová píše autobiografické komiksy. Děj by měl být celý z jejího života. Taky hlavní postava se jmenuje Raina. Nevím co vše je pravda a co si autorka přimyslela, aby daodala knize šmrnc, ale líbí se mi to. Nepřemýšlela jsem nad jednotlivými situacemi, tak tohle je moc... jen jsem si čtení vychutnávala a bavila se.

Do budoucna po komiksu zase určitě sáhnu. Člověk se pobaví a trošku si odpočine od každodenních starostí, Navíc nezabere mnoho času. Vím že nakladatelství Paseka má teď komiksů víc a tak se po nic porozhlédnu a třeba i nějaký ukořistím domů.