Přeskočit na hlavní obsah

Knihy v květnu

Květen byl opět dost náročný měsíc, ale přesto jsem pár knih přečíst stihla a navíc se mi tu nahromadilo plno publikací k recenzi. Tak snad to všechno stihnu. Většinu knih, už jsem na blogu uvedla, protože jsem na ně psala recenzi.

První knihou v květnu, kterou jsem četla byla dětská kniha z nakladatelství Host. Válka proti superkravám. Kniha se mi moc líbila a hned jsem ji strčila dceři, ať si taky počte.Jde o příběh o šikanované dívce, která se nedala a zvítězila.  Recenze na knihu je ZDE .



Druhou knihou byl životopis Adel - holka od vedle, která dobyla svět. Knihu jsem měla k recenzi ještě dřív, než oficiálně vyšla. Od té doby daleko víc poslouchám písničky od Adele, jako bych do nich lépe viděla a pochopila je. Adel je, možná i díky přečtení knihy, velmi sympatická mladá žena. Recenzi na knihu najdete ZDE .


Kluk na větvi, jde opět o knihu určenou spíš pro děti. V případě této knihy, bych ale klidně doporučila přečíst i dospělákům. Moc se mi líbila a měla jsem ji přečtenou během chviličky. Samozřejmě, tím že je to pro děti, není vše úplně reálné, ale to ani není účelem knihy. Recenzi najdete ZDE



V pořadí čtvrtá kniha je opět pro děti. Jmenuje se - Jak jsem svým vnoučatům vyprávěl o vesmíru. V této knize se dozvíte odpovědi na otázky, které děti většinou zajímají. Jak vznikl vesmír, z čeho je složené slunce, co jsou to černé díry atd. Vše je vysvětleno srozumitelně a jednoduše pomocí příměrů. Recenzi si můžete přečíst ZDE .


Na blog jsem psala ještě jednu recenzi a to na knihu Vzpomínky mě stále tíží. Jde o vyprávění ženy, která zažila odsun žen a dětí z Lidic. Přežila koncentrační tábor a vrátila se. To vše popisuje ve své knize. Psaní považuje za terapii, jek se vypsat ze svých strachů a možnost vyrovnat se s minulostí. Jednoduše napsané, možno proto vás to tak chytne. Recenze je Tady .


Pro stránky vaseliteratura.cz jsem recenzovala tento měsíc knihu Toulky s Puff. Spisovatele Richarda Bacha mám moc ráda, proto jsem si zvolila tuto knihu, navíc můj přítel je blázen do letadel a tak k nim mám taky blízko. Recenzi si můžete přečíst ZDE .


Pro stránky Magazín Sova jsem recenzovala knihu a opět dětskou Duhový cirkus od Petry Neomillnerové. Musím uznat, že kniha je skvělá. Barevné obrázky, příběh který má hlavu a patu a dětem se bude určitě líbit. Recenzi si můžete přečíst Tady .

K tomu jsem zvládla napsat závěrečnou práci do pedagogiky, udělat čtyři zkoušky a jeden zápočet a pořídit si krásného ježka Snížka. Byl to pro mě velmi úspěšný měsíc, jen si můžu přát aby červen dopadl podobně dobře.

V červnu se můžete těšit na knihy, které už mám připravené a na které se chystám.
Už přečtenou mám knihu Dravec od Františka Uhra. Recenze bude hotova určitě tento týden. Další knihou z nakladatelství MOBA je Rytíř z Vřesova od Františka Niedla.




Teď mám rozečtenou knihu Padesát minut od Roberta Lindnera z nakladatelství Portál. Začala jsem včera večer a nešla jsem spát až po sto stranách a to jen proto, že ráno vstávám brzy. Moc se mi zatím líbí a nemůžu se dočkat, až ji večer zase otevřu.

Pak tu mám připravenou knihu z nakladatelství Jota Sirotčines slečny Peregrinové a to třetí díl Knihovna duší. Je to první recenzní výtisk od tohoto nakladatelství. Proto mě překvapilo, že jsem ke knize dostala vějíř, náramek a ještě záložku. Měla jsem ohromnou radost.


Další knihu recenzuji pro Magazín sova. Recenzi mám rozepsanou, ale pořád ji upravuji. Jde o knihu Skočný příliv kterou napsala autorská dvojice Cilla a Rolf Borjlindovi. Musím říct, že jsem kvůli knize jednu noc nespala. Musela jsem vědět, jak to dopadne.

A jako poslední mám e-knihu Odinovo dítě. Všichni ji tak chválili, že jsem si o ni taky napsala.


A co vy a květen. Kolik jste toho stihli? Já se moc těším na prázdniny, kdy budu číst a číst.....
Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak si žiju - narozeniny

Já nevím jek to máte vy, ale když jsou v rodině narozeniny, nezavládne poklidná a slavnostní nálada, ale spíš shon a zmatek. A přesně tak to dnes vypadá u nás. Moje milovaná a jediná dcera slaví dnes své narozeniny. Oficiálně je máš až za dva dny, ale aby mohla přijít na oslavu její nejlepší kamarádka, museli jsme termín trošku opravit. 


Co to znamená pro maminku? Vymyslet občerstvení, nakoupit - (to byl docela problém bez auta, tahala jsem tři velikánské tašky v pátek z práce a ještě jednu obří dnes ráno, prostě ze mě bude Rambo a svaly se mi nevejdou pod tričko), taky se musí uklidit a Klárka usoudila že i vyzdobit. Bohužel na výzdobu si vzpomněla až v pátek v osm hodin večer, když jsem přišla z práce, a to už jsem odmítla. Mohla si výzdobu vyrobit sama, ale to se jí už moc nechtělo. 
Ráno jsem vstávala jako první. Přestože je sobota byla jsem vzhůru už v šest. Hrůza. Musela jsem stihnout upéct dva dorty. Původně měl být dort jen jeden, ale mělo přijít pět holek a ještě aby jsme měl…

Soutěž

A mám tu slibovanou soutěž.

Díky mé spolupráci se spisovatelkou Petrou Nachtmanovou, jsem získala dvě knihy pro své čtenáře. Jedná se o knihy Hodinová manželka Eva a Svůdkyně s modrým nebem nad hlavou. Obě knihy jsou s věnováním přímo od autorky.






Mohou tedy vyhrát dva mí pravidelní čtenáři. A jaké jsou podmínky pro výhru? 
1) Sledovat můj blog.  2) Napsat do komentářů svojí emailovou adresu, na kterou vás mohu kontaktovat v případě výhry. 3) Můžete mi dát odkaz na svůj blog, abych se mohla podívat a třeba inspirovat. :-) 4) Odpovědět na otázku : Dáváte přednost českým nebo zahraničním spisovatelům a proč.  5) Budu ráda, pokud napíšete svého oblíbeného českého spisovatele - pro inspiraci.  6) Napište, které knize byste dali přednost. 
Soutěž vyhodnotím 15.10.2016

Padesát minut -recenze

Napsal: Robert M. Lindner Počet stran: 288 Nakladatelství: Portál
Knihy nakladatelství Portál mám moc ráda, mají zvláštní náboj. Proto jsem s radostí sáhla po nové knize a pustila se do ní. 
Robert Lindner byl známý psychoterapeut a psychoanalytik. Napsal knihu, ve které se nám snaží přiblížit svou práci. Představí nám pět svých případů, které ho něčím zaujaly. Nejen, že zjistíme něco o osobnostech, které vyšetřuje, podíváme se na jejich minulost, která je většinou příčinou jejich problémů. Zjistíme, jak důležitá je v jeho práci intuice, kdy se musí terapeut, často během okamžiku, rozhodnout jak se zachovat, aby pomohl svému pacientovi. Provede nás cestami svých úvah, vysvětlí nám svůj výběr terapie. Nebojí se odhalit i pochybnosti a nejistotu, které ho občas přepadají. Vždy je pro něj na prvním  místě pacient a jeho dobro. 
Vzhledem k těmto predisponujícím a přitěžujícím faktorům nepovažuji za nijak zvlášť překvapivé, že moje účast na Kirkově psychóze poněkud narušila onu duševní rov…