Přečteno za říjen

Říjen byl ledový měsíc, a tak bylo fajn zalézt pod deku a s teplým čajem se zatoulat do knihy. Ne vždy jsem se měla chuť toulat do krajiny fantazie, občas je dobré si přečíst dokument, nebo něco realistického. To vše jsem si v říjnu splnila. 


1)Islámskému státu na dostřel. Napsala Lenka Klicperová a Markéta Kutilová. 

Dvě novinářky se vydaly do Sýrie, aby na vlastní oči poznaly co se tam skutečně děje. Dostaly se až do Kobaní. Města, jenž se stalo Stalingradem Blízkého východu. Jen díky jejich odvaze, jsme se mohli stát přímými účastníky konfliktu, který ovlivňuje i dění v evropě. 
Nadchl mě nejen text, ale i fotografie pomocí kterých jsem se přenesla přímo do válkou zmítané země. 


2)Klid je síla, řekl tatínek. Kniha od Zdenky Fantlové. 

Jde o výpověď ženy, která jako mladá dívka prošla peklem koncentračních táborů. Kniha se mi nečetla lehce. Nejen, že popisuje hrůzu holokaustu, ale zároveň vysvětluje, jak těžké bylo připustit si,co vše se skutečně děje. 
Knihu jsem si vyhledala díky rozhovoru s autorkou, který jsem viděla na internetu. Její osud mě zaujal. 



3)Útěk z teritoria smrti. napsal Tom Isbell

Země se ocitla na pokraji zkázy a nová vláda vyhlásila Republiku Pravá Amerika. Bylo vyhlášeno stanné právo a všichni, kdo přežili, byli umístění do přesídlovacích táborů Nyní, o dvacet let později, objevuje trojice šestnáctiletých kluků temnou pravdu. Po celou tu dobu nesou cejch podřadných. Společnost, která z nich má strach, z nich bez jejich vědomí vychovává objekty kruté zábavy. jejich jedinou nadějí na přežití je utéct společně s dalšími přáteli do vysněného nového teritoria.

Ne vše se mi na knize líbila. V ději bylo pár nejasností, které do sebe moc nezapadali. Nicméně, kniha je napsaná velmi poutavě, děj je napínavý a já si čtení užila. 



4)Všemi dary obdarovaná od M.R Carey

Kniha která mě dostala a od které jsem se nemohla odtrhnout - Všemi dary obdarovaná. Opět fantazie o zkáze světa, tentokrát způsobená cizopasnou houbou, která začala napadat lidské obyvatele Země. Nápaditá zápletka, která začíná pozvolna a informace podává čtenářům jen po malých dávkách. tím stupňuje naši chu´t číst dál a dovědět se víc. Recenzi si můžete přečíst ZDE


5)Otázka ztracené hlavy. Napsal E.J.Copperman a Jeff Cohen

Detektivka, jejímž hlavním hrdinou je Samuel Hoenig, který má diagnostikovaná Aspergerův syndrom. Proto s ním zažijete nejeden zvláštní okamžik. Samuel má totiž své zaběhnuté rituály, od kterých se nehodlá nikdy odchýlit. Musí jíst v stanovený okamžik, pít potřebné množství vody v ten správný čas a taky cvičit. Je jedno, že zrovna vyšetřuje zmizení hlavy Miriam Masters -Powellové, a všichni se na něj dívají jako na blíázna. Kniha má plno předností, ale i pár nedostatků, přesto ji vřele doporučuji jako náhled do života aspíků. jak se lidově říká.
 Recenzi jsem psala pro stránky vaseliteratura.cz a můžete si ji přečíst ZDE


6)Stoner, napsal John Williams

Jedna z nejlépe napsaných knih, které jsem četla. Přitom zcela banální příběh vysokoškolského učitele, jeho problémů a vztahů. V celém jeho životě bylo jen pár okamžiků, kdy byl opravdu šťastný. Většinou jen přežíval. Utíkal ke knihám, ke studiu a k práci. Snažil se být dobrý učitel, chtěl se dopracovat k vědění. Pořád bylo plno knih, které chtěl přečíst a na které neměl dost času. Minimalisticky napsaná kniha, která vás zasáhne.




7)Hrdinové ve člunu. Napsal Daniel James Brown.

Příběh jedné posádky osmiveslice. Obyčejní kluci, kteří dokáží neobyčejné věci, díky svému přátelství. Nikdo nečekal, že by posádky osmiveslice Washingtonské univerzity, složená ze synů dřevorubců, dělníků a farmářů. mohla porazit elitní týmy z Východního pobřeží a Velké Británie, a přesto to dokázali. Na olympijských hrách v roce 1936 v Berlíně vyhráli a odnesli si nejcennější kov.

Jde nejen o příběh překonávání překážek, ale i o přátelství, které vytrvalo léta. Obdivuji každého, kdo něco dokázal. Navíc kluci  z Washingtonské univerzitě to opravdu neměli lehké, přesto se se svým osudem poprali a vyhráli a to nejen cenný kov. Moc krásná kniha, kterou určitě doporučuji.


8)Volba - Klíčový okamžik. Napsal Jakub Trpiš.

Kniha českého autora. Tomáš je nespokojený se svým životem, i když vlastně ani neví s čím konkrétně a co by chtěl změnit. Z krize mu pomůže setkání s psychologem Kohlem, Ten mu obrátí život na ruby. Ukáže mu jak se vyrovnat se svým egem a jak mít rád sám sebe i svůj život. 
Jenže tohle není obyčejný příběh, všechno má své pokračování a Tomášovo prozření má svůj důvod. 



9) Spočítej hvězdy. Napsala Lois Lowryová

Knihy je vyprávěná malou dívkou, která nás zavede do Dánska v době druhé světové války. Anemarie si válko dlouho neuvědomuje, zpočátku ji chápe jen jako dobu, kdy je všeho nedostatek a kdy se musí velmi šetřit. Najednou je do dění přímo zatažena přes svoji nejlepší kamarádku Ellen. V Dánsku začíná hon na Židy a Ellen a její rodina jsou v ohrožení. Anemarie a její rodiče se rozhodnou svým přátelům pomoci bez ohledu na nebezpečí, kterému se sami vystavují. 
Moc krásná kniha, která umožňuje nahlédnout na to, jak vnímají hrůzy války malé děti. O dost víc, se mi líbí zahraniční obálka knihy. 

Když se ohlédnu za měsícem říjnem, přijde mi, že jsem přečetla samé skvělé knihy. Čtení jsem si užívala a některé knihy mě velmi mile překvapily. Například Stoner od něj jsem nic moc nečekala, podle anotace nudný příběh, ale nakonec mě dostal a nemohla jsem přestat na něj myslet. 

Četlijste některou knihu z mého seznamu za říjen? Jak se vám líbila? 











Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kouzelné tenisky mého kamaráda Percyho

Oldřich z Chlumu román a skutečnost

Kluk na větvi