Přeskočit na hlavní obsah

Jak si žiju




Ve středu 10.6. jsem byla na autorském čtení Jiřího Hájíčka




Středočeská vědecká knihovna v Kladně uspořádala autorské čtení spisovatele Jiřího Hájíčka a tam jsem nemohla chybět. Bylo to trochu komplikované, protože mám zrovna nemocné dítko a nechat ji samotnou doma se mi moc nechtělo. Nicméně, když jsem ji zkontrolovala, přinutila spolykat medicínu, připravila jídlo a zjistila, že ke spokojenosti nepotřebuje maminku, ale volný počítač a zapnutou televizi, jela jsem.

Čtení se odehrávalo ve studovně časopisů, kde jsem, přiznám se, doposud nebyla. Moc hezká místnost a časopisy kolem velmi zajímavé. Moc by se mi líbilo mít čas a do některých se začíst. Jenže, kde má pracující matka najít dostatek volného času, aby mohl strávit třeba jen hodinu, dvě v knihovně? Vždy sem vletím, vezmu objednané knihy, plus něco s volného výběru a hurá domů. Maximum dvacet minut času, než jede autobus.

Zpět k akci. Pan spisovatel byl velmi příjemný. Přečetl nám úryvky z knihy Rybí krev. Knihu jsem ještě nečetla, budu to muset ještě napravit. Líbil se mi přednes pana spisovatele. Je to zase napsané jeho osobitým stylem, a mě se ukázky moc líbily. Nepamatuji, kdy mi naposledy někdo nahlas předčítal, takže jsem si to náležitě užila. Na závěr bylo pár otázek a samozřejmě podepisování knížek.





Mám knihu Vzpomínky na jednu vesnickou tancovačku a tak jsem si ji nechala podepsat. Při té příležitosti, jsem poděkovala za odpověď na mou otázku pro  projekt blogtour, Takže, nejen že pan Hájíček je první, kdo mi do projektu poslal odpověď, ale je i první, od koho mám podepsanou knihu.
Nejsem typ, který stojí fronty na podpis autora. Nechodím na autogramiády, možná bych ráda zašla na nějaký křest knihy mého oblíbeného autora. Třeba bude víc času, a ještě se nějaké akce zúčastním.
Praha je kousek.

Od Jiřího Hájíčka jsem četla jinou jeho knihu a to Zloději zelených koní. Zaujala mě a já byla zvědavá na další jeho knihy. Přece jenom je to domácí autor a já si dala předsevzetí, že budu víc číst českou prózu.

Akce byla bezvadně připravená. Za to dík naším knihovnicím. Už se těším na další, která bude přímo tady v Kladně, rozhodně se zúčastním.

foto: z webu svkk.cz

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Jak si žiju - narozeniny

Já nevím jek to máte vy, ale když jsou v rodině narozeniny, nezavládne poklidná a slavnostní nálada, ale spíš shon a zmatek. A přesně tak to dnes vypadá u nás. Moje milovaná a jediná dcera slaví dnes své narozeniny. Oficiálně je máš až za dva dny, ale aby mohla přijít na oslavu její nejlepší kamarádka, museli jsme termín trošku opravit. 


Co to znamená pro maminku? Vymyslet občerstvení, nakoupit - (to byl docela problém bez auta, tahala jsem tři velikánské tašky v pátek z práce a ještě jednu obří dnes ráno, prostě ze mě bude Rambo a svaly se mi nevejdou pod tričko), taky se musí uklidit a Klárka usoudila že i vyzdobit. Bohužel na výzdobu si vzpomněla až v pátek v osm hodin večer, když jsem přišla z práce, a to už jsem odmítla. Mohla si výzdobu vyrobit sama, ale to se jí už moc nechtělo. 
Ráno jsem vstávala jako první. Přestože je sobota byla jsem vzhůru už v šest. Hrůza. Musela jsem stihnout upéct dva dorty. Původně měl být dort jen jeden, ale mělo přijít pět holek a ještě aby jsme měl…

Soutěž

A mám tu slibovanou soutěž.

Díky mé spolupráci se spisovatelkou Petrou Nachtmanovou, jsem získala dvě knihy pro své čtenáře. Jedná se o knihy Hodinová manželka Eva a Svůdkyně s modrým nebem nad hlavou. Obě knihy jsou s věnováním přímo od autorky.






Mohou tedy vyhrát dva mí pravidelní čtenáři. A jaké jsou podmínky pro výhru? 
1) Sledovat můj blog.  2) Napsat do komentářů svojí emailovou adresu, na kterou vás mohu kontaktovat v případě výhry. 3) Můžete mi dát odkaz na svůj blog, abych se mohla podívat a třeba inspirovat. :-) 4) Odpovědět na otázku : Dáváte přednost českým nebo zahraničním spisovatelům a proč.  5) Budu ráda, pokud napíšete svého oblíbeného českého spisovatele - pro inspiraci.  6) Napište, které knize byste dali přednost. 
Soutěž vyhodnotím 15.10.2016

Padesát minut -recenze

Napsal: Robert M. Lindner Počet stran: 288 Nakladatelství: Portál
Knihy nakladatelství Portál mám moc ráda, mají zvláštní náboj. Proto jsem s radostí sáhla po nové knize a pustila se do ní. 
Robert Lindner byl známý psychoterapeut a psychoanalytik. Napsal knihu, ve které se nám snaží přiblížit svou práci. Představí nám pět svých případů, které ho něčím zaujaly. Nejen, že zjistíme něco o osobnostech, které vyšetřuje, podíváme se na jejich minulost, která je většinou příčinou jejich problémů. Zjistíme, jak důležitá je v jeho práci intuice, kdy se musí terapeut, často během okamžiku, rozhodnout jak se zachovat, aby pomohl svému pacientovi. Provede nás cestami svých úvah, vysvětlí nám svůj výběr terapie. Nebojí se odhalit i pochybnosti a nejistotu, které ho občas přepadají. Vždy je pro něj na prvním  místě pacient a jeho dobro. 
Vzhledem k těmto predisponujícím a přitěžujícím faktorům nepovažuji za nijak zvlášť překvapivé, že moje účast na Kirkově psychóze poněkud narušila onu duševní rov…