Kouzelníkův únik z reality


Napsal: Lars Vasa Johanson
Nakladatelství: Host
Počet stran: 384

Knihy z nakladatelství Host jsou pro mě zárukou kvality. Navíc kniha o kouzelníkovy a magickém lese mě velmi lákala. Tentokrát mě zaujala i krásná obálka, zelená barva spolehlivě přitáhne pozornost.

Jako malý kluk si Anton, jen tak pro radost, koupil kufřík plný kouzelnických rekvizit. Bavilo ho si s nimi hrát a zkoušet různé triky. Když kufřík ukázal svému kamarádovi, objevil pro ně oba nový svět. Začali se bavit nacvičováním kouzel a jejich předváděním publiku. Přes počáteční rozpačitost se jim kouzla začala dařit a dokonce si svými vystoupeními vydělávali. Žárlivost je rozdělila a každý se vydal svou cestou. Oba sice zůstali svému koníčku věrní, ale zatímco se kamarádovi daří velmi dobře, Anton objíždí domovy důchodců a firemní akce a sotva se dokáže uživit. Přesto si namlouvá, jak je se svým osamělým životem spokojený.

Vše se změní, když zabloudí v národním parku Tiveden. Setká se s kouzelnými bytostmi, plní tajemné úkoly a začíná si uvědomovat, že život je něco víc, než jen osamělé cestování a předvádění karetních triků. Zjistí, že je dobré mít přátele, nebýt pořád mrzutý a umět občas dělat kompromisy.


Kniha jako taková se mi četla velmi dobře. Začátek byl trošku slabší, kdy bylo popsáno Antonovo dětství. Je však pravda, že ani v této části knihy jsem se nenudila. Díky této pasáži, jsme se s Antonem seznámila a dokázala jsem pochopit jeho povahu a jeho pozdější chování. Nejvíc mě však bavila část popisující plnění úkolů v magickém lese. Magie tu byla přítomná jako něco přirozeného, žádné mávání hůlkou, nebo vaření lektvarů z exoticky znějících ingrediencí.



Příběh je plný humorných situací, kdy se zasmějeme nad Antonovou nešikovností a netaktností. Je zde krásně a nenásilně propletená realita s magií. Sarkasmus, ironie a nadsázka se v knize střídají a navozují příjemnou atmosféru.

Přestože je Anton pořádné nemehlo, dokáže být pořádně protivný a nechápavý, byl mi v podstatě celkem sympatický. Dokázala jsem pochopit jeho myšlenkové pochody a vcítit se do jeho pocitů zklamání a žárlivosti. Kdopak z nás občas neměl pocit, že je k němu život nespravedlivý. Líbí se mi, jak se postava Antona vyvíjí, jak si pomalu začíná uvědomovat své chyby a vše co dělá špatně. Je dobré mít v životě někoho s kým si můžeme popovídat, komu můžeme věřit.
Ostatní postavy hrají v knize jen vedlejší roli a nejsou až tak důležité. Přesto jsem ráda, že jsem poznala uplakánka, královnu Hnojanu, Grétu a Gunnara.



Jde o velmi originální a vtipnou knihu, která vám magii ukáže zase z úplně jiného úhlu. Pokud se do knihy pustíte budete se bavit a smát. Budete mít chuť na Antona vykřiknout a poradit mu co má udělat. Je to totiž pořádný paličák, kterému naprosto jasné věci vůbec nedocházejí. Přesto mi po dočtení knihy Anton chybí a ráda bych se k němu a jeho příběhu opět vrátila.

Za knihu k recenzi děkuji NAKLADATELSTVÍ HOST



Knihu si můžete pořídit ZDE







Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kouzelné tenisky mého kamaráda Percyho

Oldřich z Chlumu román a skutečnost

Kluk na větvi