Velký král - audiokniha


autor: Vladislav Vondruška
namluvil: Jan Hyhlík
čas poslechu: 25 hodin 59 minut


Jde o kousek našich dějin. Dozvíme se o životě Přemysla Otakara I.. Prožijeme s ním jeho mládí, lásky, nezdary, ale i úspěchy, kterých v životě dosáhl. První setkání je dost dramatické, jde o spory které vládnou mezi příbuznými. Doslova se vžijeme do postavení mladého rytíře, spolu s ním vybojujeme nejednu bitvu. Nakoukneme za závěs intrik nejen mezi příbuznými. 

Knihy od pana Vondrušky jsou všeobecně oblíbené. Já zatím četla jen jednu a to Oldřich z Chlumu, román a skutečnost. Moc se mi líbila a tak jsem si slíbila díla tohoto autora prozkoumat hlouběji. Bylo tedy jen logické, že jsem sáhla po této audioknize. Moc mě překvapilo, že když jsem se doma pochlubila novinkou, byl nadšený nejen můj přítel, ale i moje desetiletá dcera.

Výsledek obrázku pro Vladimír vondruška Velký král

Pokud si myslíte, že historie je nudná, tak jste se ještě nesetkali se stylem vyprávění pana Vondrušky. Jeho styl vás doslova vtáhne do děje a prožíváte všechna dobrodružství spolu s  jeho postavami. Tenhle typ vyprávění miluji, nejen že se člověk pobaví, ale navíc se i poučí. Pokud by se tímto způsobem vyučovala historie, jistě by ji děti ve škole měli daleko raději. 

Ze svých školních let si něco pamatuji, ale tady se životem našeho slavného krále zabýváme opravdu podrobně. Je jasné, že ne úplně vše je čistá historie, občas si musí autor něco domyslet, například vztah mezi Přemyslem a jeho manželkou, jeho myšlenky atd. Tím ale vyprávění získává na plastičnosti. 

Přemysl se nám představí jako velmi chytrý muž, který pomocí intrik, ale taky díky vybojovaným bitvám, pomalu ale jistě upevňuje svoji pozici v zemi. Jako mladík je občas zbrklí a ve vztazích k ženám nezkušený. Proto občas udělá i hloupost. Možná i  proto je nám sympatický. Jako bojovník je nelítostný možná až krutě praktický. Věřím, že to tenkrát ani jinak nešlo. 

Nejen text je u audioknihy důležitý, jde i o podání a načtení. Tentokrát jsem nepotřebovala ani chvilku na sžití se s interpretem. Pan Hyhlík se své role ujal výborně a já si ani nedovedu představit lepšího interpreta pro tuto knihu. Načtení bylo přirozené, připomnělo mi to poslouchání pohádek v dětství. 


Pro audioknihu bych si možná přála trošku dokreslení pomocí hudby, ale jinak jsem byla velmi spokojená a to nejen já. Příběh mě moc bavil, byl zpestřený pohledem do soukromí slavných historických postav. Člověk získá ucelený pohled na naši historii. 


Audioknihu si můžete zakoupit ZDE

Za audioknihu k recenzi děkuji Audioteka.cz





Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kouzelné tenisky mého kamaráda Percyho

Oldřich z Chlumu román a skutečnost

Kluk na větvi