Z tebe peklo ráj - Václav Gruber


Napsal: Václav Gruber
Nakladatelství : MOBA (Moravská bastei)
Počet stran : 240

Moc ráda poznávám díla českých spisovatelů. Proto pro mě byla volby knihy Z tebe peklo ráj od Václava Grubera od začátku jasná. Zkoumání nových knih, je stejné jako získávání nových zážitků. Než knihu otevřete, netušíte, co v ní můžete najít. 

Erika je úspěšná atraktivní žena. Má za sebou nevydařené manželství a řadu vztahů, proto se raději věnuje kariéře, a když zatouží po mužské náruči, řídí se pravidlem: Co je v domě, není pro mě. A tak se důkladně vyhýbá vztahům se spolupracovníky a pacienty. Zaskočí ji však něco úplně jiného - původně zamýšlené povyražení s o mnoho let mladším Lukášem se jí totiž začíná vymykat z rukou.

Trochu mě překvapilo, že si autor vybral za hlavní hrdinku ženu a celou knihu vyprávěl z jejího pohledu. Málo který muž si troufne říct, že rozumí ženám. Přesto jsem se necítila podvedená. Pocity a postoje Eriky, byly věrohodné. Vlastně jsem si při čtení knihy ani neuvědomovala, že to napsal muž.

Erika je velmi úspěšná žena, vlastně ve své kariéře dosáhla všechno co chtěla. Její práce ji baví, pracovně se cítí zcela naplněná. Přesto, že má velkou odpovědnost a v práci je často pod velkým tlakem, neměnila by. Je atraktivní, o nápadníky nemá nouzi. Muži jí nadbíhají a rozmazlují, ale toho pravého muže Erika pořád ještě hledá. S přibývajícím věkem začíná pociťovat prázdnotu svého bytu, a potřebu někoho, komu může vypovědět všechny svoje problémy a starosti. 

Naštěstí má Erika přátele, ke kterým může přijít kdykoli pro radu a útěchu. Při hledání toho pravého, jsou najednou v hledáčku rovnou dva. Mladý student a postarší architekt. Přesto, že je Erika moderní žena, nedovede si představit svoji budoucnost po boku mnohem mladšího muže. Zdá se, že její volba bude jasná, přesto není vždy vše tak jasné. 

Kniha pro mě byla spíše odpočinková četba. Žádné převratné myšlenky od ní nečekejte. Díky většímu fondu písma se čte skoro sama. Postavy jsou nekomplikované, každá má svou roli. Děj je jednoduchý, ke konci se to trochu zamotává, na můj vkus až moc vykonstruovaně. Připadlo mi to, jako by to chtěl autor trochu uměle nastavit a přidat tam trochu toho dramatu. Já bych si ho mohla klidně odpustit.

Ženské postavy jsou zde popisované jako trochu lehkovážné, co se týká vztahů. Není problém mít najednou víc milenců, kteří o sobě vědí. Nebo spát s mužem, který je ženatý a má více milenek. Z mých zkušeností, jsou ženy spíše majetnické a chtějí mít muže jen pro sebe. Povahou mě tedy žádná z postav neupoutala. 

Ocenit musím hlavně popis nemocničního prostředí a taky měst, ve kterých se příběh odehrává. Také popis míst, ve kterých se hlavní postava pohybuje se mi moc líbil. 

Za knihu k recenzi děkuji nakladatelství MOBA

Knihu si můžete pořídit ZDE




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kouzelné tenisky mého kamaráda Percyho

Oldřich z Chlumu román a skutečnost

Kluk na větvi