Faktor Churchill - audiokniha


Autor: Boris Johnson
Interpret: Pavel Rímský
Vydavatel: Audiotéka
Délka : 14 hodin a 28 minut

Životopis tohoto slavného  muže jsem si vybrala jako inspiraci. Co všechno vedlo Churchilla k jeho rozhodnutím, jaké měl dětství, dospívání, zajímal mě jeho vztah k ženám. Winston Churchill pro nás není neznámou osobností. Tak asi jako každý, plno věcí z jeho života už jsem znala před poslechem audioknihy, přesto jsem se dověděla plno novinek, které nejsou až tak všeobecně známé. 

Další věc, která mě na tomto díle zaujala je její autor. Boris Johnson je výrazná osobnost, která zasáhla do politiky své země. Jako starosta Londýna byl taky dost slyšet, po brexitu se vyhoupl na společenském žebříčku ještě víš a od 13. července se stává ministrem zahraničí. Proto mě dost překvapilo, že měl ještě čas sbírat informace a psát knihu. Byla jsem zvědavá jak mu to šlo. 

Moc se mi líbilo množství informací, které jsem se o životě známého politika dozvěděla. Například jeho dětství a dospívání pro mě bylo doposud kapitolou zcela neznámou. Zajímavý byl jeho vztah k rodičům, zvláště pak k otci. Tyto vztahy jsou často problematické, a často výrazně formují osobnost člověka. Zaujal mě komplikovaný vztah Churchulla k ženám, jeho láska k letadlům a jeho řečnické umění.



Winston Churchill byl rozporuplnou osobností. Měl své slabé i silné stránky. Co se mu nedá upřít je, že na sobě neustále pracoval. I přes neúspěchy, které ho v životě potkali se nevzdal a o svou pozici na slunci tvrdě bojoval. Povedlo se mu zapsat se do dějin. Bojoval ve dvou světových válkách, je označován za jednoho z nejlepších řečníků, získal Nobelovu cenu za literaturu, prošel řadou významných politických funkcí ve své zemi a publikoval velkou řadu knih. 



Moc se mi líbilo literární zpracování životopisu tohoto slavného politika. Nejedná se o strohý, chronologický výpis životních událostí. Boris Johnson dokázal do životopisu vpravit i humor. Neuslyšíte pouhý výčet pozitivních stránek osobnosti Churchilla, autor si posvítil i na jeho slabé stránky, i když z jeho slov a myšlenek je zřejmé, že mu jeho  chyby velmi rád odpustí. Na každý jeho omyl dokáže najít ospravedlnění. V audioknize autor upozorňuje na velkou lásku Churchilla k alkoholu, jeho vypočítavost, neloajálnost kdy měnil politické strany podle toho, co bylo pro něj výhodnější, i jeho omyly, kterých se ve svých funkcích dopustil. Dokázal však do textu vpravit plno zajímavých maličkostí, které nám Chiuchilla zlidšťují a tím je nám velmi sympatický. 

Co se týče zpracování audioknihy, byla jsem s poslechem velmi spokojená. Chvilku jsem si opět musela zvykat na hlas pana Rímského, a jeho tempo čtení. Ale po chvíli jsem se zaposlouchala a vše bylo v pořádku. Hluboký hlas mě přesvědčil a mohla jsem se soustředit na text. Bylo poznat, že pan Rimský do čtení dal duši, jeho přednes byl strhující a dodal knize život. 

Audioknihu určitě doporučuji a to nejen pro její velmi zajímavý obsah, ale i pro výborné zpracování. 

Za poskytnutí audioknihy k recenzi děkuji Audioteka.cz


Pořídit si jí můžete ZDE




Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kouzelné tenisky mého kamaráda Percyho

Oldřich z Chlumu román a skutečnost

Kluk na větvi