ÚNOROVÉ ČTENÍ




Začátek března. Venku nám sněží, oběd už je na plotně a tak mám trochu času.
Všichni rekapitulují co všechno za poslední měsíc přečetli. Já jsem docela dost zaměstnaná a to nemyslím jenom práci. Proto čtu hlavně v autobuse, na zastávkách, ve frontách třeba na poště, v polední pauze a a v posteli před spaním.
V únoru jsem se pustila do knížek nově vydaných, ale i těch starších. Prostě co mi zrovna přišlo pod ruku a na co jsem měla zrovna chuť.


První:
.   


První jsem se pustila do fantasy Half Bad - Napůl zlý

Od této autorky jsem ještě nic nečetla, byla jsem dost zvědavá. Samozřejmě jsem si dopředu přečetla nějaké recenze, abych tak trochu věděla do čeho jdu.
Je to příběh ze současné Anglie. Konstatování v anotaci, že mezi lidmi žijí černí-zlí a bílý- hodní čarodějové se trochu s obsahem knihy neshoduje. Rozhodně se mi nezdáli bílý čarodějové hodní. V knize je popisováno mučení, šikanování a to vše ze strany bílých - těch hodných čarodějů. Naopak zlé vlastnosti černých čarodějů nějak moc nevyniknou, prosté konstatování, kolik hodných čarodějů kdo zabil, nějak nemá ten správný efekt.
Patnáctiletého Nathana mi bylo ve větší části knihy líto. Chlapec přece nemohl za to, že jeho otcem je jeden z nejhorších černých čarodějů a přitom za to od malička pykal. Vlastně se ničím jiným neprovinil a přesto byl pořád někým šikanován.
Kniha se celkem dobře četla, líbily se mi zápletky. autorka tam nezapomněla přidat lásku, přátelství,zradu.
Doporučuji k přečtení.

Druhá:

  Noční škola -- Když všichni lžou, komu se dá věřit?
C.J Daughertyová -Noční škola

O této knize jsem dopředu nic netušila. Nečetla jsem recenze, neznala jsem autorku. Vybrala jsem si ji vlastně náhodou. Chtěla jsem něco pro svou dceru. Většinou všechno co jí nechám číst dopředu přečtu, abychom si pak o tom mohly popovídat.

Jde o příběh dívky Alli, která je za trest poslána na internátní školu. Rodiče si s ní neví rady a posílají ji na výchovu. Celou knihu člověk přemýšlí, kde jsou ty kouzla, ti upíři a ty záhady. Takže celou dobu je čtenář trochu napínán a nucen číst stále dál, co se asi stane.
Alli pomalu odkrývá tajemství školy i své rodiny.

kniha se hezky čte, není kýčovitá, nemusí být za každou cenu plná kouzel a nadpřirozených bytostí. Líbilo se mi ji číst, i když je primárně určená jiné věkové kategorii.

Třetí

Výsledek obrázku pro červenák  Vládce vlků

Juraj Červenák - Vládce vlků

Kniha byla vydána v roce 2005. Já ji našla v knihovně a protože autora znám, neváhala jsem.
Černý Rogan, obyčejný bojovník, který netouží po ničem jiném, než po pomstě, se stane nadpřirozeným hrdinou. Zjistí tajemství svého původu, a pomocí svých nadpřirozených vlastností vykoná i svou pomstu. kniha tím samozřejmě nekončí, Rogan najde nové poslání

Fantasy plné kouzel, boje bohů a nadpřirozených bytostí. rozhodně to není dětská literatura, je to opravdu pohádka pro dospělé, ne všichni v knize dopadnou dobře, ani Rogan není žádný anděl.
A protože se mi moc líbila je tu kniha ...

Čtvrtá

Radhostův meč

Juraj Červenák - Radhostův meč

Pokračování Vládce vlků. Chtěla jsem je číst po sobě.
Další putování Černého Rogana a jeho přátel, za novým posláním.

Tohoto autora mám ráda a číst ho určitě nepřestanu.


Pátá kniha


Petra Neomillnerová  Amélie a tma

Opět má oblíbená autorka fantasy.
Mám ráda její série o čarodějce Lotě, i Tině Salo. Chtěla jsem zjistit, jaké jsou knihy, které píše pro děti.
Kniha je jiná, než jsem od ní zvyklá. Je psaná z pohledu dvou dívek, hlavní vypravěč se pravidelně střídá. Amélii je 12 let, nosí černé oblečení, vychází pouze v noci... Stýká se pouze se svou matkou a jejich kočičími kamarádkami. Náhodou se setká z Markétou, té je taky dvanáct a naopak v noci moc vycházet nesmí. Budou z nich kamarádky, i když jsou každá úplně jiná?

Pěkní kniha pro děti, které mají rády fantasy. svojí dceři už jsem ji nachystala na noční stolek. Jsem zvědavá co mi o ní řekne ona a jak se jí bude líbi.
.
Na březen mám připraveno spoustu dalších knih.
Nejedná se jen o novinky, např. bych si ráda přečetla Schindlerův seznam od Thomase Kenealla.


Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kouzelné tenisky mého kamaráda Percyho

Oldřich z Chlumu román a skutečnost

Kluk na větvi