Lahodně s Ellou a přáteli


Autorka: Ella Woodward
Nakladatelství: Omega
Počet stran: 288

Musím se přiznat, že kuchařky nejsou mojí oblíbenou literaturou. Nejraději vařím od oka bez používání odměrek a vah. Ráda experimentuji s různými druhy koření - výsledky jsou někdy velmi překvapující.

Série kuchařek s Ellou jsem přesto zaznamenala i já. Mluvilo se o ni v práci, a tak jsem využila příležitost a rozhodla se alespoň některé z jejich receptů vyzkoušet.Všichni si chválí nové chutné a hlavně zdravé recepty. Ella se snaží dodržovat zásady zdravé výživy -  což koresponduje s podtitulem knihy - Zdravé recepty pro nezapomenutelné společné chvíle. Pokrmy z její kuchařky jsou jednoduché a hlavně chutné. Když tohle slyšíte, musíte se zaradovat. Není nic lepšího než doma podávat opravdu zdravé a  navíc chutné jídlo.


Kuchařka je rozdělená na jednotlivé sekce podle příležitosti, ke kterým se jídlo podává. Rána, Lehké a snadné, Hostiny, Přílohy, Večírky a Dezerty. Tohle rozdělení je velmi praktické. Najdete si příležitost, ke které potřebujete uvařit a vyberete vhodnou kapitolu. Je lepší si dopředu nakoupit suroviny. Občas jsem měla problém najít, to co zrovna do receptu potřebuji. Ella používá pro nás vcelku nezvyklé přísady. Tahiny, kokosový jogurt, batáty atd, nejsou zrovna suroviny, které mám doma pořád k dispozici. Některé chutě byli pro nás překvapivé, ale byla to příjemná změna. Já jsem navíc alergik a držím bezlepkovou dietu. V této kuchařce jsem nemusela v receptech skoro nic měnit, což beru jako velké plus, stejně tak je tam většinou použité kokosové nebo mandlové mléko. Proto můžu doporučit i lidem, kteří nemohou laktózu.

Vyzkoušela jsem několik receptů, ale největší úspěch jsem měla se sladkostmi na snídani a s dezerty. 
Moc nám chutnali SNÍDAŇOVÉ TYČINKY S MEDEM A CITRONEM. Je to velmi jednoduchý recept, který jsem měla hotový za chvilku. Často řeším, co si brát do práce na svačinu - tyhle tyčinky jsou skvělé. Jen jsem vyměnila klasické ovesné vločky za ty bezlepkové, jinak jsem nic neměnila.


Rozhodně je budu dělat pravidelně. Na přípravu je potřeba: 
1 polévkovou lžíci kokosového oleje
3 polévkové lžíce tekutého medu
šťáva a na jemno nastrouhaná kůra z jednoho citrónu
1 polévková lžíce tahini
dýňová semínka
6 datlí
ovesné vločky 
2 lžíce chia semínek
špetka soli

V pánvi rozpustíme olej, přidáme med, citrónovou šťávu a tahini. Dýňová semínka rozsekáme na hrubo a dáme do mísy, přidáme rozmixované datle, přidáme ovesné vločky, chia semínka, sůl, kůru z citrónu a vše z pánve. Pořádně zamícháme a vysypeme na plech vyložený s pečícím papírem. Plech dáme na dvě hodiny do ledničky. Když směs ztuhne, rozkrájíme na tyčinky. 

Další recept, který jsem zkoušela jsou TORTILLY NA QUESADILLY. Dělají se v troubě z pohankové mouky a polenty. Takže jsou bezlepkové a navíc moc dobré. Jako náplň si můžete připravit takřka cokoli, od zeleniny, přes maso, až po pečené černé fazole s pikantní salsou. I na náplň Ella pamatovala a pár jich v kuchařce taky představila.

Moc nám chutnala i NA PÁNVI PEČENÁ JABLKA S KARDAMOMEM A MEDEM. Udělala jsem si je i na svačinu do práce. Přidala jsem opět bezlepkové ovesné vločky, ráno přidám jogurt a budu mít dokonalý oběd. 






Kuchařku doporučuji všem, kdo chce jíst chutně a navíc zdravě. Je dobré občas vyzkoušet nové chutě a kombinace. Pokud chcete udělat doma radost něčím originálním, najdete v knize Lahodně s Ellou a přáteli mnoho inspirace. 

Za knihu k recenzi moc děkuji nakladatelství Omega a

 knihkupectví Knihy Dobrovský



Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Moudra z knih 2017

Soutěž

Jak si žiju - narozeniny