Ďáblova svatyně


Napsala: Marie Hermanson
Nakladatelství: Omega
Počet stran: 335

Daniel si žije svůj poklidný život. Má své starosti i radosti. Jednoho dne mu pošta doručí dopis od bratra Maxe. Dlouho se neviděli, vlastně spolu nikdy moc dobře nevycházeli. Přesto se rozhodne, že vyslyší jeho prosbu a navštíví ho v odlehlé švýcarské klinice. Vlastně se mu to celkem hodí. Potřebuje se rozhodnout, co bude v jeho životě dál a menší dovolená za bratrovi peníze se mu přijde vhod. 

Max mu předvádí svůj dokonalý život na klinice. Danielovi se tam líbí a tak souhlasí s výměnou. Daniel na pár dní zůstane na klinice a bude předstírat, že je Max. Je to možné díky tomu, že Max a Daniel jsou jednovaječná dvojčata. Dny ubíhají, ale Max se nevrací a Danielovi začne pomalu docházet kde se to ve skutečnosti ocitl. Najde cestu ven ze své noční můry?  

Zatímco se rodiče hádali, chlapci běželi do zahrady, sklepa či na jiné vzrušující místo. Byli na sebe po celém roce velmi zvědaví a plní očekávání. Hádali se a pak si od sebe drželi odstup, aby se poté znovu sblížili. Bojovali mezi sebou, smáli se, plakali a navzájem se utěšovali. Během jednoho dne byli sourozenci podrobeni tolika intenzivním emocím, že oba v následujícím týdnu dostali horečku, s jejíž pomocí se tak vyrovnávali se vzniklým přetlakem pocitů a zážitků. Ačkoli se dospělí neshodli skoro na ničem, v jedné věci si byli všichni naprosto jistí: jedno setkání za rok bohatě postačí.

V dětství se sourozenci rozdělili kvůli rodičům. Daniel zůstal s matkou a Max s otcem. Každý měl jiné dětství a spolu se téměř nestýkali. Proto není divu, že si nedokázali vybudovat silné bratrské pouto. Max má bipolární poruchu a kvůli tomu měl v životě problémy. Daniela proto nepřekvapí, že se bratr zotavuje na klinice. 

Zpočátku tajemná klinika vypadá jako ráj na zemi. Daniel si vychutnává vycházky, rybaření, krásnou přírodu. Nechybí dobré jídlo ani pití a je tu i zábava. Všude panuje klid a mír. Užívá si poklidnou atmosféru odlehlého místa. Jen velmi pomalu odkrývá pravou podstatu kliniky. Začíná se probouzet do zlého snu, ale jak z něho ven? Dokáže se Daniel osvobodit a přežít? 

Kniha Ďáblova svatyně je psychologický thriller. Z počátku mě vůbec nenadchla, trvalo mi dost dlouho než jsem se začetla, ale jakmile mě kniha chytla, už mě nepustila. 

Daniel je podle mě dost naivní. Svého bratra sice pár let neviděl, ale o jeho problémech ví a přesto mu uvěří bez toho aby si jeho tvrzení ověřil. Mělo by se jednat o vzdělaného mladého muže, přesto naletí na velmi slabou výmluvu. Jako hlavní postava mi nebyl vůbec sympatický. Vlastně žádná z postav mě nijak nezaujala. 


Když jsem se konečně začetla, kniha se mi celkem líbila. Bylo v ní dostatečné množství napětí, strachu a překvapujících skutečností, které mu autorka vložila do cesty. Nejlépe je popsán pocit bezmoci, kdy Daniel nevidí žádnou možnost úniku. To se autorce povedlo. 

Ne vše bylo bez chyby, ale pro mě splnila kniha to, co jsem od ní očekávala.

Za knihu k recenzi moc děkuji nakladatelství Omega a

 knihkupectví Knihy Dobrovský



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Kouzelné tenisky mého kamaráda Percyho

Oldřich z Chlumu román a skutečnost

Kluk na větvi